Fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Wyborcza.pl
1 z 16
Warszawa kupuje Solarisy hybrydowe
Do końca stycznia fabryka Solarisa spod Poznania przyśle łącznie 148 niskopodłogowców - 112 przegubowych i 36 o długości 12 m. Cztery autobusy mają być - to w stolicy nowość - hybrydowe, czyli z napędem spalinowym i elektrycznym. Są one pomalowane częściowo na szaro i tym się na pierwszy rzut oka różnią od zwykłych Solarisów
Fot. Robert Kowalewski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 16
Czym się różnią hybrydy od zwykłych wozów?
Autobus hybrydowe spalają o 20-25 proc. mniej paliwa. Są jednak o połowę droższe od tradycyjnych (takich jak stojący obok przegubowego Solarisa zwykły autobus marki Solbus.
Fot. Robert Kowalewski / Agencja Wyborcza.pl
3 z 16
Spór o kolor
Jeszcze jedno ujęcie hybrydowego Solarisa. Niektórym mieszkańcom Warszawy nie spodobało się, że w przypadku hybryd zmienione zostało tradycyjne, warszawskie malowanie pojazdów komunikacji miejskiej
Fot. Franciszek Mazur / Agencja Wyborcza.pl
4 z 16
Płonące silniki Solarisa
Wpadkę miał też na początku Solaris, w którego autobusach zdarzały się pożary silników. To z tego powodu producent zaczął je wyposażać w system samogaszenia. Ostatni taki przypadek miał miejsce w czerwcu 2011 roku w Warszawie. Kierowca próbował gasić ogień, ale gdy na miejscu pojawili się strażacy, niemal cały autobus stał już w płomieniach. 10-metrowy autobus należał do firmy Mobilis obsługującej linię podmiejską z Okęcia przez Dawidy do Natolina. Jej prezes Eugeniusz Szymonik mówił, że był to ostatni z tego typu solarisów, który nie miał jeszcze systemu samogaszenia. - Mieliśmy go montować za tydzień, a tu taki pech - mówił dziennikarzom Szymonik.
Fot. Adam Kozak / Agencja Wyborcza.pl
5 z 16
Długie Solarisy. Bez przegubu
W Warszawie można też spotkać Solarisy w wersji 15 metrowej. To najdłuższe autobusy bez przegubu.
Fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Wyborcza.pl
6 z 16
Solbus już na linii
W Warszawie jeżdżą też od niedawna autobusy marki Solbus
Fot. Franciszek Mazur / Agencja Wyborcza.pl
7 z 16
Scania na linii
Kolejną ciekawą marką wśród warszawskich autobusów jest Scania
Fot. Krzysztof Miller / Agencja Wyborcza.pl
8 z 16
Rekordowy Ikarus
Mimo ogromnych inwestycji w Warszawie wciąż można spotkać leciwe Ikarusy. Ten egzemplarz posłużył w tym roku do bicia rekordu w ilości osób, które uda się upchnąć w pojeździe tej marki. Weszło 349 osób plus kierowca.
9 z 16
W Lublinie są Mercedesy
Lublin też sporo inwestuje w komunikację miejską. Po mieście jeździ już 27 nowych, niskopodłogowych Mercedesów Citaro. Autobusy tej marki jeżdżą też po Wrocławiu.
10 z 16
Tak wygląda Mercedes w środku
Wnętrze autobusowego Mercedesa
Fot. Iwona Burdzanowska / Agencja Wyborcza.pl
11 z 16
Testowali też Autonasana
Lublin rozważał też zakup przegubowych autobusów zapomnianej już w Szczecinie marki Autosan
Fot. Iwona Burdzanowska / Agencja Wyborcza.pl
12 z 16
Wnętrze testowanego przegubowca
A tak Autosan wygląda w środku
13 z 16
Testowano także Skodę
Lublin sprawdzał także autobusy z Czech
14 z 16
Wnętrze Skody
Tak prezentuje się wnętrze czeskiego autobusu
15 z 16
Większość wybiera Solarisy
Solaris pozostaje jednak liderem na rynku nowych autobusów. Autobusy tej marki wybrał Kraków...
Fot. Lukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
16 z 16
Solaris Poznański
...czy też Poznań nieopodal, którego autobusy są produkowane
Wszystkie komentarze