I znów tory kolejowe
Na koniec jeszcze jeden kolejowy wątek. Widoczne na górnym zdjęciu tory powstały w 1966 roku. Połączyły stację Szczecin Dąbie z przedwojennym odcinkiem linii w kierunku Puszczy Bukowej, który nie został rozebrany. W 1983 roku odcinek od Dąbia do Osiedla Słonecznego został nawet zelektryfikowany. Puszczono tędy pociągi pasażerskie, które ze stacji przy Osiedlu Słonecznym jeździły przez stację w Dąbiu na Dworzec Główny. Połączenie nie sprawdziło się, bo okrężna droga przez Dąbie trwała znacznie dłużej niż podróż autobusem.
Budowa SST upraszcza podróż. Tramwaje pojadą częściowo po trasie linii kolejowej, która kiedyś najkrótszą drogą prowadziła w kierunku Dworca Głównego. Swingiem będzie można, tak jak kiedyś wagonami prowadzonymi przez parowóz, dojechać z centrum w pobliże Puszczy Bukowej. Przy okazji warto tu wspomnieć o powracającym od lat pomyśle wykorzystania istniejących torów kolejowych i skierowania na nie tramwajów. Podstawową wadą tego rozwiązania jest bardzo duży ruch pociągów między Dąbiem, a rejonem Dworca Głównego, co fatalnie wpłynęło by na częstotliwość kursów tramwajów. Poza tym Swingi jadąc po swoich torach wjadą bezpośrednio na tory tramwajowe w centrum.
Dolne zdjęcie przedstawia fragment terenu przyszłej pętli. To w tym miejscu, a nie na Basenie Górniczym, będą przesiadać się do tramwaju pasażerowie autobusów jadących z głębi prawobrzeża.
Wszystkie komentarze