Trasa Północna ułatwi dojazd ze Szczecina do Polic a zbudowane w ramach tego samego przetargu inne drogi - do terenów, na których inwestuje m.in. Vestas. Aby sięgnąć po 250 mln zł, miasto musiało jednak spełnić kilka warunków.
Szczecin podpisał umowę z firmą, która zaktualizuje pochodzącą z 2015 r. dokumentację ostatniego odcinka Trasy Północnej ułatwiającej dojazd do Polic. Bez tego nie uda się ogłosić przetargu na prace budowlane.
100 mln zł w gotówce, 250 mln zł na Trasę Północną, 30 mln zł na remont Trasy Zamkowej. Kwoty "rządowych" pieniędzy dla Szczecina w przedwyborczym okresie robią wrażenie. Ale czy to rekompensuje konsekwencje Polskiego Ładu?
Dziesięć dni przed wborami pięciu kandydatów na posłów z listy PiS uroczyście wręczyło wiceprezydentowi Szczecina czek na 250 mln zł. To pieniądze na kolejny etap budowy Trasy Północnej.
Jest przetarg na aktualizację dokumentacji projektowo-kosztorysowej trzeciego etapu Trasy Północnej w Szczecinie. Chodzi o fragment całkiem nowej dwujezdniowej ulicy między Szosą Polską a skrzyżowaniem z ul. Łączną.
Całkowicie przebudowana ulica ułatwi dojazd do nowych osiedli, "zepnie" dwie dzielnice i będzie skrótem z Niebuszewa w stronę północnego Szczecina. Otwarcie już w czwartek.
Nie ma już starej ul. Hożej między Żabią a SP 42. Zaczął się kolejny etap prac, które mają zmienić prowizoryczny przejazd między ogródkami działkowymi w nowoczesną ulicę ułatwiającą dojazd do Trasy Północnej.
Po trzech miesiącach od rozpoczęcia robót na ul. Hożej między ulicami Bogumińską a skrzyżowaniem z Piaskową nie ma śladu po starej, wyjątkowo wyboistej i zdewastowanej drodze.
Najtańsza oferta o 4,5 mln zł przekracza budżet zakładany na modernizację ulicy Hożej. Inwestycja jest bardzo wyczekiwana przez mieszkańców północnych dzielnic Szczecina.
"Pokonanie ul. Warcisława i Kołłątaja od Rostockiej do ronda Giedroycia (1,4 km) zajęło mi we wtorek rano 29 minut. Na skrzyżowaniu z obwodnicą śródmiejską [czyli ul. Przyjaciół Żołnierza - red.], czekałem na światłach 11 (!) cykli".
Od rana we wtorek otwarty dla ruchu samochodów jest fragment ul. Warcisława remontowany przez Energopol Szczecin
Zwiększony ruch w okolicy, a co za tym idzie i hałas, to największe obawy mieszkańców północnych dzielnic, mieszkających w okolicy planowanego trzeciego etapu Trasy Północnej.
Ponad 5 milionów złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego otrzyma Szczecin na modernizację półkilometrowego odcinka ulicy
Zbyt mało eurofunduszy na autobusy i tramwaje, jeszcze większe problemy z budową dróg. Za to budowa mostu Kłodnego może przynieść zyski. O najważniejszych miejskich inwestycjach rozmawiamy z Michałem Przepierą, nowym zastępcą prezydenta Szczecina.
- Tego typu droga w świetle planów utworzenia kolei metropolitalnej jest średnio sensowna - mówi o budowie Trasy Północnej radny Marek Duklanowski ze współrządzącego miastem klubu PiS, który od początku był jej przeciwnikiem.
Nie dość, że nie ma szans na unijne dofinansowanie budowy trzeciego etapu Trasy Północnej, to jeszcze okazuje się, że ruch na planowanej dwujezdniowej arterii byłby niewielki. A jednak miasto wciąż forsuje tę wątpliwą inwestycję. Sprawdziliśmy, kto najbardziej mógłby zyskać na jej realizacji
- Będziemy szukać innych możliwości dofinansowania tej inwestycji - twierdzi magistrat po tym, jak upadł kolejny plan dofinansowania budowy Trasy Północnej. Ale tych możliwości na razie nie ma.
Najwcześniej pod koniec stycznia rozpocznie się przebudowa ul. Warcisława. Prace potrwają do końca lipca
- Samochód, który wjechał przede mną na to skrzyżowanie, na moich oczach zderzył się z innym. To był moment. A światła dalej nie działają! Kiedy wreszcie na Trasie Północnej będzie bezpieczniej? - pyta Czytelniczka
Nowe chodniki, oświetlenie, instalacje podziemne, ścieżka rowerowa - to wszystko powstanie na półkilometrowym odcinku ul. Warcisława od strony Niebuszewa.
W połowie przyszłego roku ma być gotowy projekt, ostatniego, 3,5-kilometrowego odcinka Trasy Północnej. W środę miasto podpisało umowę z biurem projektowym.
Przez cały weekend na głównych skrzyżowaniach Trasy Północnej nie działała sygnalizacja świetlna. - To niebezpieczne - alarmują okoliczni mieszkańcy.
Bezimienna do wtorku Trasa Północna teraz nazywa się ul. prof. Jana Królewskiego i jest przejezdna na odcinku od ul. Bandurskiego do Łącznej
- Nowa część Trasy Północnej zostanie oddana do użytku jeszcze we wrześniu - zapewnił Łukasz Kolasa z biura prasowego magistratu.
Miasto odebrało już od wykonawcy dwupasmową drogę zbudowaną od podstaw między ul. Rostocką a Łączną. Czeka na pozwolenie na użytkowanie. Ruch nową trasą może być puszczony jeszcze w wrześniu
Chodzi o odcinek od ulicy Łącznej do Szosy Polskiej. Magistrat czeka na oferty firm projektowych do 6 października.
Jedenaście rodzin chce zmiany przebiegu ostatniego etapu Trasy Północnej, nowego połączenia Szczecina z Policami. To jednak oznacza wejście na tereny prywatne i torfowe oraz podrożenie inwestycji o 12 mln zł.
Dwie firmy projektowe oskarżają wydział inwestycji miejskich w magistracie o niekompetencję. Jedna sprawa jest w sądzie, drugą będą dzisiaj badać radni. Chodzi o dokumentację Trasy Północnej i ul. Nowoszerokiej
Magistrat twierdzi, że będzie kontynuacja budowy Trasy Północnej. A radni pytają: - To dlaczego dyrektor z wydziału inwestycji powiedziała, że pieniędzy na to nie ma?
Zaskakujący zwrot akcji w sprawie jednej z flagowych inwestycji Piotra Krzystka. Nie ma dokumentacji i pieniędzy na dokończenie Trasy Północnej. To oznacza, że dwujezdniowa arteria będzie prowadzić donikąd
Mieszkańcy ulicy Zagórskiego chcą, by fragment trzeciego etapu Trasy Północnej przebiegał dalej od ich domów. Czasu na dyskusję będzie sporo, bo nawaliła firma mająca przygotować dokumentację i nie ma mowy o przygotowaniu projektu.
- Równo rok temu otwarty został pierwszy odcinek Trasy Północnej. Dziś część druga jest prawie w połowie gotowa. - Może jeszcze w tym roku puścimy ruch po ul. Łącznej - mówi Mariusz Banaś, kierownik budowy.
W środę przed godz. 8 budowlańcy otworzyli dla aut Trasę Północną. Połączyła obwodnicę śródmiejską z ul. Rostocką. Rano ruch na nowej ulicy był śladowy. Kierowcy albo jeszcze nie zauważyli, że trasą można jeździć, albo uznali, że nie jest im to do niczego potrzebne
Odcinek tzw. Trasy Północnej łączący ul. Przyjaciół Żołnierza z ul. Rostocką, czyli przedłużenie ul. Warcisława, już przed godz. 8 został otwarty. Ok. godz. 8 ruch był niewielki.
Prawdopodobnie jeszcze w październiku pojedziemy całą wybudowaną obwodnicą śródmiejską, przebudowanymi ul. Arkońską i Niemierzyńską oraz zupełnie nową Trasą Północną.
Pierwszy fragment nowej ulicy, która zupełnie zmieni ruch na Warszewie, jest już gotowy. Chodzi o 1,5 km przebudowanej za 22 mln zł ul. Warcisława od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Bocianiej. Nowa trasa będzie oddana do użytku w sierpniu
- To będzie rok wielkich kontynuacji inwestycji, a nie spektakularnych początków budów - mówi Paweł Sikorski, dyrektor wydziału inwestycji miejskich
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.