Więcej
    Komentarze
    Najpierw remont miał kosztować 200 mln zł, teraz ok. 100mln. Pomijam pierwotny projekt, całkowicie nowego dworca, którego makieta przez długi czas wisiała w holu głównym starego. Z wysokości kosztów remontu wyraźnie widać, że z wielu planowanych modernizacji zrezygnowano. Dlaczego Szczecin jest traktowany przez centralę w Warszawie ciągle po macoszemu? Dlaczego nasi politycy nic nie znaczą? Aby uprzedzić ewentualne oskarżenia, że jestem malkontentem dodam, że nowy dworzec PKP w Łodzi kosztować będzie 2 miliardy zł, z tego dotacja 1 mld z UE!! Nowy dworzec w Bydgoszczy buduje się za ponad 200 mln zł, jeszcze więcej kosztował nowy dworzec w Kaowcach, mimo, że stary i tak był ładniejszy od naszego. Wyliczać można długo. Stąd moje rozczarowanie. Ciągle mamy być pozbawieni ambicji, i zadowalania się byle czym?
    @west_pomeranian Katowicach oczywiście, przepraszam za błąd.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    @west_pomeranian Caly remont jest i tak robiony bo sie im przypomnialo na koniec tej rundy finansowania i nas wcisneli na ostatnia chwile. Dyma nas ta warszawa nieustannie a "nasi" politycy temu klaszcza. Spodziewam sie raczej skandalu niz zadowalajacego efektu.
    już oceniałe(a)ś
    15
    2
    @west_pomeranian Dlatego nasz region powinien się bardziej skoncentrować na kooperacji z Berlinem i Sklandynawią, niż czekać na jałmużnę z Wawy.
    już oceniałe(a)ś
    26
    2
    @amsterdamer nasz region powinien sie skoncentrowac na autonomii i wtedy nie bedziemy sie musieli pytac warszawy o nic. takze o to by w naszym imieniu rozmawiali z berlinem.
    już oceniałe(a)ś
    13
    12
    @zed.1 autonomia z tymi debilami ktorych mamy za lokalnych politykow? przeciez to prosta droga by demokratyczna republika konga wskoczyla na przedostatnie miejsce w rankingu najbiedniejsze panstwo swiata
    już oceniałe(a)ś
    15
    3
    @breakingnews Ci debile sa u wladzy tylko dlatego, ze ten system ich przy wladzy utrzymuje. przeciez nie musielibysmy sie nawet trzymac czteroletnich kadencji lub absurdalnych zasad referendow o odwolania, ktore sa zrobione tak by nie dzialac. Pomijam juz wszystkie inne zasady "demokracji" jakie nie maja z nia wiele wspolnego jak np. ustawienie calego systemu pod partie, i wiele wiele innych zjawisk jakie udaja u nas demokracje. wtedy tacy debile mogliby wyleciec bardzo szybko a nawet zostac odlaczeni od polityki jesli sie nie sprawdza. a obecnie? albo bedziesz mial tych lokalnych jako przydupasow warszawy i wladzy centralnej albo... no wlasnie, nie masz innego wyjscia. zmieniaja sie nazwy partii przy wladzy a nazwiska te same. nie istnieje zadna inna alternatywa.
    już oceniałe(a)ś
    6
    4
    @zed.1 Autonomia raczej nie, prędzej rodzaj aksamitnej inkorporacji.
    już oceniałe(a)ś
    1
    5
    @zed.1 utopia. pierwsze co te debile by zrobily po wejsiu do wladzy to silny aparat ucisku, przy ktorym za takie komentarze jechalbys na ciezkie roboty na przeladunek drobnicy;)
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    Wzruszył mnie ten kontener. Wiem, że w Szczecinie zimy łagodne ale...
    już oceniałe(a)ś
    40
    1
    przydałaby się też modernizacja tego budynku nad PKP (też chyba należy do kolei), który góruje na nabrzeżem podobnie jak zamek, po renowacji oświetleniu mógłby być kolejną atrakcją miasta
    już oceniałe(a)ś
    27
    2
    to prowizorka bardzo socjalistyczna, czyli dłuuuuugoterminowa, skoro nie wiadomo, kiedy ma się rozpocząć remont. Osobiście obstawiam następujący scenariusz: 1. jakiś czas po wyprowadzce zostaną podjęte jakieś prace (niekoniecznie remontowe), efektem których będzie stwierdzenie, że budynek jest w gorszym stanie niż się wydawało, i potrzeba więcej pieniędzy. O czym oczywiście wszyscy wiedzą już teraz, ale rzecz nie doszłaby do skutku w ogóle, gdyby przekroczono limit 100 mln złotych 2. albo dodatkowe pieniądze się znajdą, będzie aneks do umowy i harmonogramu 3. albo pieniądze się nie znajdą, wobec czego w pięknym stylu zmarnujemy 99,6 mln złotych, bo tak należy postrzegać remont połowiczny. A szanse na następny będzie za kolejnych 80 lat.
    @taglinda Każdy o przeciętnej wiedzy na temat budowlanki, wie nawet tak wąski zakres prac jest nie do wykonania w przeciągu roku. Tym bardziej, że po drodze mamy dwie zimy...
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    Bez wzmożonej ochrony pieszych to będzie katastrofa... Piechota będzie regularnie pod koła kierowcom wpadać...
    już oceniałe(a)ś
    16
    2
    wow, jestem pod wrażeniem, tymczasowa siedziba (poza toaletami) będzie prawdopodobnie niż docelowa "modernizacja" bo ze szczątkowych informacji można wywnioskować, że ta cała modernizacja to prowizorka
    @humistyk miało być "będzie prawdopodobnie "lepsza"
    już oceniałe(a)ś
    7
    1
    I nie ma słowa o dostępności dla niepełnosprawnych! W wersji obecnej dworzec, zarówno budynek jak i perony, są dla osób niepełnosprawnych jak i osób z wózkami dziecięcymi w pełni niedostępne! Miałem wątpliwą przyjemność ćwiczyć to dwa razy! Osobie ruchowo niepełnosprawnej zaproponowano przejście przez tory w miejscu wyznaczonym dla kolejarzy, czyli absolutnie zabronionym! Obawiam się, że te "nowości": takim skandalem się skończą!
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    Nic nie ma o parkingu... Czyli rozumiem że ten przed dworcem będzie dostępny ?
    już oceniałe(a)ś
    4
    0