Dla kogo ten parking?
Parking był dedykowany osobom, które jadąc ze wschodnich, słabo skomunikowanych autobusami dzielnic i peryferii Szczecina, tu zostawią auta i dalej pojadą tramwajem. Cel: zmniejszenie ruchu w centrum, mniej problemów parkingowych itp. Miasto planuje kolejny taki parking przy nowym węźle Głębokie (dla jadących z zachodnich rubieży Szczecina), a także parkingowiec na placu Zawiszy. Tylko, czy znajdą się chętni do korzystania z takich możliwości? W wielu komentarzach, które przewijają się pod zdjęciami pustego parkingu przy lotnisku pojawia się opinia, którą w kilku zdaniach streściło Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina: - Dopóki nie zaczniemy realnie ograniczać ilość miejsc parkingowych w centrum, dopóki nie podniesiemy cen abonamentów łącznie z ich całkowitym zniesieniem (oprócz mieszkańców ulic) ten parking będzie stał pusty.
CEZARY ASZKIEŁOWICZ
CEZARY ASZKIEŁOWICZ
CEZARY ASZKIEŁOWICZ
Jest jeszcze jeden problem. Poczucie bezkarności i przyzwolenie na parkowanie byle jak, byle gdzie, bez poszanowania dla pieszych i rowerzystów. Na chodnikach, na polach wyłączonych z ruchu. I to nawet gdy tuż pod ręką jest parkingowiec. Skoro tak łatwo i z niewielkimi szansami na mandat można parkować w centrum dosłownie gdzie się chce, to po co korzystać z komunikacji miejskiej? Przykłady takiego zachowania udokumentowaliśmy w czasie dwóch krótkich spacerów przez miasto - 29 i 30 grudnia. To tylko przykłady karygodnych zachowań, które podzieliliśmy na kilka kategorii i typowych przypadków.
Wszystkie komentarze