Więcej
    Komentarze
    odpowiedź jak zwykle jest prosta.... za inwestycje w Szczecinie odpowiadają ludzie bez pojęcia. wydać 7mln PLN z kasy podatnika bez "badania rynku"? nie ma sprawy! a potem zdziwienie, że miało być pięknie a wyszło jak zawsze... wg mnie ten parking jest "po srodku nikąd" wiec to dlatego nikt tam nie staje. ma on tylko jednen cel umożliwić przesiadkę do komunikacji publicznej. tyle, że z tego miejsca do centrum (na Bramę Portową) jest około 6-7km. cena biletu na komunikację z tego miejsca do tego centrum to 16min bilet kosztuje więc 3pln . to chyba nawet wiecej niż przecietnie paliwo na tym dystansie. czyli gdzie oszczędność? co ma skłonić ludzi do zostawienia auta tutaj i dalszej jazdy tramwajem? wychodzi czasowo dłużej i w najlepszym przypadku tyle samo kosztuje co dalsza jazda autem...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Dlaczego nie ma stałego patrolu Straży Miejskiej? Przecież byłoby to wspaniałe żródło dochodu dla miasta! ....
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Tak sobie siedząc i przytulając spanikowanego psa, przeczytałem od deski do deski, po raz kolejny dochodząc do wniosku, że po ch... mi Wyborcza na papierze, skoro na forum jest ciekawiej. Co ciekawe, jest sylwester, a wszyscy trzeźwi - to naprawdę jest widoczne w tych wypowiedziach. Tylko pan redaktor i jego poplecznicy coś nie bardzo. Szczęśliwego Nowego Roku.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Kolejny pomysł redaktorzyny Kraśnickiego do b....i Kiedy Ziobro go rozliczy ?? Zacieram ręce!!!
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Jak zwykle klubik wzajemnej adoracji nie załapał sensu tego artykułu.. Już od dawna na ulicach naszego miasta jest burdel parkingowy. Nie trzeba nic kierowcom ograniczać, wystarczy zacząć od pilnowania porządku i już się okaże, że przemieszczanie się własnym samochodem, nie jest już takie opłacalne. Samochodem jest łatwiej, bo zazwyczaj kierowcy znajdują wyrozumiałość u pana władzy, bo przecież gdzie biedak ma zaparkować, jak mu miasto nie zbudowało miejsca postojowego za 17 000zł pod samym oknem.. Takie głaskanie się po główkach powoduje to, że ci którym takie zachowanie nie odpowiada, uznawani są aspołeczne typy.. W artykule widać, że część kierowców robi to z premedytacją mają gdzieś jakiekolwiek zasady, czując całkowitą bezkarność.
    @publicspace80 Proponuję zrobić prawo jazdy, następnie zrezygnować ze statusu wiecznego studenta, pójść do pracy w korpo, zarobić i kupić sobie własne cztery kółka, a wtedy, gwarantuję, zazdrość i wynikająca z niej nienawiść do zmotoryzowanych pryśnie jak ręką odjął.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @beobachter11 Zgadzam się z tobą. Szczecińscy kierowcy powinni wyjść na ulice i domagać się dla każdego dwóch miejsc parkingowych: tuż koło swego domu i tuż koło swego miejsca pracy. Jak pewnie wiesz, tak jest na całym świecie i tylko u nas jest inaczej! Granda.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @vonmak Stary, samochodem się bujam dłużej, niż ty umiesz czytać.. Zazdrość? O cztery kółka? A, rozumiem.. W pewnych niszach to jest sposób na samodowartościowanie się...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Panie Kr. proszę nie prowokować mieszkańców do flame-war. Ograniczenie samochodów w centrum możliwe jest przy użyciu marchewki - znakomicie działającej komunikacji zbiorowej. Każdy inny sposób jest śmieszny i powoduje tylko dalsze zmniejszanie populacji Szczecina. Ludzie przeprowadzają się tam gdzie jest im łatwiej. Tak samo korzystają z samochodu bo jest im łatwiej. Skoro przejazd samochodem zajmuje średnio mniej niż połowę czasu niż KZ i nie wymaga 2 przesiadek po drodzę. Dodatkowo jest od niej tańszy (to się może wydać dziwne ale tak jest) to o czym próbujemy rozmawiać. Wystarczy testowo wprowadzić na miesiąc darmową KZ i okaże się że ruch samochodowy zmaleje o 20%. Jak do tego dojdzie dobra jej organizacja to może jeszcze bardziej się zmnijeszy ruch samochodowy. Żadne ograniczanie liczby miejsc parkingowych tego nie zmnieni - utrudnia tylko życie tym którzy zarabiają na tych którzy nic nie robią.
    @yak2k "Ludzie przeprowadzają się tam gdzie jest im łatwiej." I razem ze sobą zabiorą wszystkich innych podobnie myślących i osiądą w miejscu, gdzie nie będzie problemów ani z parkowaniem, ani z przepustowością, zbudują nowe ośrodki szkolne, nowe sklepy, nowe urzędy, powstanie komunikacja publiczna, parkingi będą za free dla każdego chętnego... a nie, czekaj...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @publicspace80 Więc wg ciebie ludzie nie wyprowadzają się ze Szczecina do innych miast? Nie ma innych, bardziej przyjaznych miejsc, wszystko trzeba by zbudować od zera? Serio?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @publicspace80 Dj dark, to ty?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @publicspace80 Proponuje zabronić deweloperom budowy w centrum parkingów przy sklepach oraz garaży podziemnych pod budynkami - przecież dla tak ograniczonego lub tępo zideologizowanego człowieka to powinna być oczywistość: nie mogę się doczekać, aż zaczniesz postulować ROZBIÓRKĘ już istniejących parkingów... toż to efekt "logiki" prezentowanej przez takich infantylnie myślących.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @yak2k darmowa komunikacja zmienia autobusy w sypialnie dla bezdomnych. nie zmaleje zadna liczba kierowcow od tego. odwrotnie.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @zed.1 nie byłoby tego problemu, gdyby były noclegownie dla bezdomnych, ale ani na dom opieki dziennej dla chorych psychicznie, ani na noclegownie nie ma kasy - są na puste drogi rowerowe i pensje dla Jachima w spółce NiOL....
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @George White I na twoją pensję Bielec - to są najbardziej zmarnowane pieniądze.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @leszekk73 Tu nie chodzi o to, czy się nie wyprowadzają, ale o wiarę, że istnieje jakieś miejsce na tej ziemi, gdzie można swobodnie przemieszczać się samochodem, mając jednocześnie zapewniony pod ręką jakiś poziom cywilizacyjny (przyzwoita praca, szkoły, usługi, handel, opieka medyczna itp. itd).. Swobodnie samochodem można, owszem, np. na wsi.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @George White Deweloperzy budujący cokolwiek w centrum zdają sobie najczęściej sprawę, że można do danego miejsca dojechać wygodnie nie tylko samym samochodem. I zdają sobie również sprawę, że ten samochód może być utrudnieniem - nie bez powodu pojawiają się coraz częściej opłaty parkingowe przy centrach handlowych, dyskontach itp..
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @publicspace80 Na wsi, albo np w centrum Kopenhagi. Co kilka kilometrów są tam parkingowce, na których spokojnie można zostawić samochód. Są tam w centrum miasta szerokie wielopasmowe ulice. Deptaki są wąskie jak ulica Tkacka w Szczecinie. Wokół miasta jest sieć autostrad, które kończą się w pobliżu centrum. Tam swobodniej niż w Szczecinie można jeździć samochodem. Samochód można zostawić koło przystanków kolei miejskiej, na wielopoziomowych parkingach przy szpitalach i urzędach. A że nie wszyscy to robią? Ich swobodny wybór, ułatwiony przez politykę władz miasta myślących o wszystkich mieszkańcach. O wszystkich, wbrew pozorom nie tylko o rowerzystach.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Liczba osób zameldowanych w Szczecinie (według Urzędu Miasta, a nie wprowadzającej w błąd Wikipedii), to dokładnie 366606 (stan na dziś). Miasto wciąż udaje metropolię, choć konsekwentnie się kurczy. bip.um.szczecin.pl/chapter_50049.asp Szczecin nie jest miastem zakorkowanym na tyle, żeby kierowcy mieli powód unikać wjazdu do centrum. W tym mieście jest stosunkowo niewielka liczba samochodów na 1000 mieszkańców. Jedna z ostatnich zarejestrowanych tablic, to: ZS 826GL, czyli mniej więcej tyle co w Bydgszczy: CB 951GE, gdy tymczasem w Poznaniu jest to: PO 5W885. Niektóre inwestycje w komunikację, są inwestycjami grubo na wyrost i po prostu marnowaniem kasy, która zdecydowanie bardziej przydałaby się na poprawę jakości życia mieszkańców.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Dziennikarskie połykanie żaby, zamiast obiecywanych frykasów. Jak zwykle bez krzty refleksji nad bezsensowną lokalizacją parkingu, monstrualnymi kosztami jego budowy, a przede wszystkim - bez śladu dociekliwości w sprawie rzeczywistych motywów magistratu w tych kwestiach. O nich dowiemy się zapewne poniewczasie w takim samym trybie, jak o parterach kamienic dla Szweda. Zamiast tego mamy jak zwykle wypaczony obraz sprawy, oglądanej oczami niereformowalnego ignoranta w kwestiach komunikacji w mieście, komentowanej przez niego z pozycji bezpodstawnego chciejstwa towarzystwa wzajemnej adoracji, którego jest bezkrytycznym rzecznikiem. W takim ujęciu trywialne i oczywiste dla każdego mieszkańca miasta związki przyczyn ze skutkami są dla zapędzonego w kozi róg dziennikarza zupełnie nieistotne.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0