Więcej
    Komentarze
    Z postawienie zwykłych ocynkowanych latarni ktoś powinien polecieć ze stołka.
    @piotrszczec Dokładnie. Tyle razy mówiło się, że w pewnych punktach miasta nie warto oszczędzać. W Stargardzie osiedlowe uliczki mają fajniejsze oświetlenie, niż główne ulice Szczecina...
    już oceniałe(a)ś
    22
    7
    @piotrszczec A powiedz mi, jakie miałyby one być: z tworzywa sztucznego, ze stali szlachetnej, secesyjne, czy socrealistyczne? Bo na tej ulicy jest już wszystko. Zresztą w mieście stosuje się przynajmniej kilka modeli latarń - każda wymiana to mały koszmarek logistyczny. Zapomniałem jednak, że ty należysz do ludzi, którzy nie wiedzą, że takie rzeczy idą z podatków. Zatem najlepiej byłoby złocone postawić, świetnie będą pasować do KFC i Ikei.
    już oceniałe(a)ś
    5
    13
    A co z aleją Wyzwolenia pomiędzy placem Rodła a Żołnierza? Na "chodniku" po jej zachodniej stronie można połamać sobie nogi na wybojach.
    już oceniałe(a)ś
    16
    3
    To kiedy ta ulica miała być ukończona i ile naliczy kar Energopolowi za każdy dzień opóźnienia miasto?
    @George White Pytanie świadczące o braku zrozumienia kilku prostych zdań, w których pada informacja kiedy ulica miała zostać ukończona (szczegóły były przedstawione w osobnym materiale). Naiwne jest też dopytywanie o wysokość kar, kiedy wciąż nie wiadomo kiedy przebudowa się skończy. Po raz kolejny mamy dowód na to, że autor komentarza do którego się odnoszę nie do końca rejestruje rzeczywistość co przekłada się na kłamstwa i pomówienia serwowane pod różnymi tekstami.
    już oceniałe(a)ś
    8
    17
    @andrzej_krasnicki_jr Tu mogę się nie zgadzać z George'm, ale odpowiedź na pytanie o wysokość kar świadczy o ignorancji pana pismaka, ponieważ kary zapisane są w kontrakcie i/lub SIWZ. Pytanie o datę ukończenia też ma sens jedyne co to sugestia, że różnica między datą ukończenia z kontraktu, a datą faktycznego zakończenia prac nie jest równoznaczne z wysokością kary. Istnieją bowiem odstępstwa które powinny być zapisane w SIWZ i zakładam że za takowe może być uznana wymiana zardzewiałej rury gazowej, no chyba, że ktoś chce mieć taką w domu.
    już oceniałe(a)ś
    15
    6
    @kaweolg Kary są zapisane w SIWZ ale odpowiadam najprościej jak można. Trudno podać wysokość kary za opóźnienie przebudowy skoro jeszcze się nawet nie zakończyła. A to jest jakiś punkt wyjścia. Co dalej, to się dopiero okaże, bo Energopol na pewno będzie próbował przekonać, że przynajmniej część opóźnienia nie wynikła z ich błędów. Niemniej argument z zardzewiałą rurą został już "zużyty" by uzyskać zgodę na przełożenie terminu zakończenia z 7 października na 14 listopada. I bez epitetów proszę, bo na takim poziomie dyskutować nie będziemy.
    już oceniałe(a)ś
    4
    12
    @andrzej_krasnicki_jr I ponownie dziennikarz polemizuje sam z sobą. Zapytałem, ile wynoszą kary za dzień zwłoki a nie o to, czy je Energopol już zapłacił. Ale dziennikarz po raz kolejny przekręcił moje słowa i na ich podstawie znów nieudolnie próbuje mnie obrażać. Może warto jednak czytać ze zrozumieniem, zamiast przekręcać słowa i na ich podstawie ujawniać, że słoma z butów wychodzi? Przy okazji, można prosić do link w którym Pan albo Pana koledzy chociaż raz opublikowali wysokość kar wyegzekwowanych od spóźnialskich wykonawców?
    już oceniałe(a)ś
    10
    6
    @andrzej_krasnicki_jr Widzi pan panie, nie wiem jak pana już nazwać bo redaktorem pan nie jest ze względu na nierzetelność i dopasowywanie faktów do swojej wizji. Poza tym chyba pan nie rozumie pytania o to jak wysokie są dzienne kary do naliczenia, a nie jakie wysokie zostały naliczone, bo jak wiadomo to zależy od wielu czynników, poza tym nie ma jeszcze odbiorów.
    już oceniałe(a)ś
    9
    4
    @George White „Ile naliczy kar Energopolowi za każdy dzień opóźnienia miasto?” (chyba „ile kar naliczy miasto Energopolowi za każdy dzień opóźnienia”, co?) Doktorek (czyli Jaśnie Pan) jest ciekawy, więc dziennikarz (czyli Służka) ma obowiązek dowiedzieć się i podać Jaśnie Panu liczby na tacy. To nie wiesz, Yeshy Belets, że masz prawo sam zażądać takiej informacji od urzędników? Ach, nie chce ci się? Czyżbyś podczas wykonywania swych zawodowych obowiązków nauczył się wyręczać innymi? Nieładna maniera, ale pasująca do pyszałka.
    już oceniałe(a)ś
    3
    2
    @evergreen111 O raz coś prawie na temat :D. Jak mniejszości wiadomo dokumenty przetargowe powinny być ogólnodostępne np. w BIP i można sobie poczytać - polecam lekturę na jesienne wieczory, bo trochę stron SIWZ potrafi zawierać, choć można przejść od razu do kar i z głowy tyle, że nie będzie nic wiadomo jakie są uwarunkowania do ich naliczenia. Jednak można zakładać, że osoba przygotowująca, nie pierwszy artykuł/slideshow, zna temat na wylot, zna także zapisy kontraktu oraz SIWZ skoro pozwala sobie na własne komentarze w artykule. Czyż nie lepiej zapytać się takiego eksperta niż szukać samemu?
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    @kaweolg Nie. Dziennikarz nie jest ekspertem, za to bez wątpienia Yeshy Belets ewidentnie nienawidzi red. akr i jak zwykle wali na odlew. Byle przylać. God save Belets' students!
    już oceniałe(a)ś
    3
    2
    @evergreen111 Dla wyjaśnienia ekspert było podszyte ironią. Natomiast skoro ktoś zabiera się za pisanie własnych komentarzy do relacji z zaistniałej sytuacji to chyba powinien poznać większość okoliczności, a nie tylko które mu są wygodne, w tym zapisy kontraktowe. Inaczej przekazuje nam tylko wytwory swojego subiektywnego widzenia świata co akurat u akr jest nagminne.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    Ten walec z 14 powinien dawno z tego miejsca zniknac. Totalny brak wyobrazni decydujacych, ze postawili go na srodku drogi.
    już oceniałe(a)ś
    13
    5
    Dalej autostrady dla rowerow.
    @kobow ta.. normalnie taki hajłej, że autobahny w Niemczech się chowają..Całe dwa metry szerokości.. Ja nie wiem, czemu tam kładek dla pieszych nie zbudowali, żeby można było przez tą rowerową autostradę normalnie przejść. a gdzie wygrodzenia energochłonne i ekrany akustyczne się pytam?
    już oceniałe(a)ś
    7
    1
    @publicspace80 Nie kłam, właśnie likwiduje się drogę dla rowerów w al. Skrzynkowej, żeby rowerzyści mogli się inhalować spalinami i zyskać 50 sekund - to najdroższe 50 sekund w historii tego miasta.
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    Dlaczego na pl. Żołnierza w kierunku 13 muz zbudowano 10-metrowy kawałek drogi rowerowej, która zabrała pieszym połowę chodnika??? Tym bardziej, że nowa droga rowerowa biegnie po drugiej stronie ulicy, a stara ścieżka również środkiem placu.
    @luketjorself To dla dobra rowerzystów - droga wśród drzew zostanie zlikwidowana, żeby kilku rowerzystów nie traciło rzekomo ok. 50 sekund na czekanie i żeby zamiast drogą za kilkaset tysięcy, która zostanie zamknięta jeździli zwężonymi ulicami... Głębia tej decyzji jest tłumaczona przez Pana Logę na facebooku, ale ja jestem zbyt ograniczony, by ją pojąć.
    już oceniałe(a)ś
    6
    4
    @George White I to ostatnie zdanie doskonale podsumowuje i tłumaczy sprawę. Serio. Bez ironii (czy to pojęcie jest już znane?)
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Cieszy przebudowa, choć szkoda, że odbywa się kosztem szerokości chodników, zwłaszcza w okolicy ulicy Tkackiej. Pozostawienie słupa reklamowego to skandal. Wysokiej jakości materiały wkrótce pokryte zostaną plamami oleju z aut, tłuszczem z kebabów i gumami do żucia, szkoda, ze taki mamy poziom kultury i badań technicznych pojazdów. Cieszą drogi rowerowe, choć na skrzyżowaniach pieszym będzie ciężko. Moim zdaniem w okolicy skrzyżowań dogi dla rowerów powinny być pomalowane w zebry, a rowerzyści ustępować pierwszeństwa pieszym, ideałem byłoby prowadzenie dróg dla rowerów razem z jezdnią i sygnalizacja dla pieszych jeszcze przed drogą dla rowerów, ale w przypadku dróg dwukierunkowych to zapewne byłoby problematyczne.
    już oceniałe(a)ś
    7
    3
    Te trzy pasy ruchu zwężono? Cud, że nie skasowano jednego lub dwóch.
    @malone01 Kolejna główna ulica zwężona jeszcze Mickiewicza, WP, Mieszka/Piastów, Bohaterów Warszawy, Wyzwolenia, Jana z Kolna, a akr i banda oszołomów będą szczęśliwi, że miasto stoi w korkach, a oni mogą śmigać na rowerkach obok.
    już oceniałe(a)ś
    16
    8
    @malone01 Jeden miał być usunięty, niestety się nie udało. Kierowców smutnych z powodu zwężenia pasów zapraszam na drugą jezdnię ulicy o szerokości pasa startowego dla jumbo jetów.
    już oceniałe(a)ś
    5
    12
    @lemisiaque Proponuję, żebyś się rzucił pod koła przed jakimś centrum handlowym blokując dojazd do parkingu. A potem rzuć się pod urzędem miejskim, że wybudowali centrum handlowe z parkingiem. W sumie to logiczne, że trzeba było zbudować centrum w centrum miasta, z parkingiem i zwęzić ulice, prawda?
    już oceniałe(a)ś
    5
    7
    @lemisiaque Czemu tylko jeden? Nie czas na półśrodki. Trzeba było zlikwidować dwa i będące reliktem komunizmu wydzielone torowisko i tam puścić samochody. Dała przykład ul. Krzywoustego, jak modernizować mamy.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1