Andrzej Kraśnicki jr
1 z 38
Warte niemal 2 miliardy złotych prace oznaczały wydobycie 24 mln metrów sześciennych urobku. Zdecydowano, że we wschodniej części Zalewu Szczecińskiego zostaną z niego uformowane dwie wyspy. Pierwsza z nich została sfinalizowana. Przewidziana została jako siedlisko ptaków. Wiadomo już, że są tam siedliska mew, sieweczki, biegusa zmiennego, a nawet zagrożonego wyginięciem ostrygojada. Druga wyspa została uformowana w formie atolu. To gotowe brzegi zewnętrze, a w środku zamknięte wody Zalewu Szczecińskiego. Z upływem lat tej wody będzie ubywało, bo trafi tu urobek z prac przy utrzymaniu odpowiedniej głębokości toru. 12,5 metrowy tor zostanie w pełni wykorzystany pod koniec 2023 roku, kiedy do tej głębokości zostanie dostosowany sam port w Szczecinie
Andrzej Kraśnicki jr
2 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
3 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
4 z 38
Sztuczna wyspa W-28 w kształcie atolu o średnicy 1,7 km na Zalewie Szczecińskim. Miała nosić nazwę 'Śmięcka', będzie Wyspą Tadeusza Przygody-Wronowskiego
Fot. Andrzej Kraśnicki jr.
5 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
6 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
7 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
8 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
9 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
10 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
11 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
12 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
13 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
14 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
15 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Andrzej Kraśnicki jr
16 z 38
Wyspa W-28, usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m, miała nazywać się Śmięcka
Andrzej Kraśnicki jr
17 z 38
Wyspa W-28 usypana z urobku wydobytego w czasie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
18 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
19 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
20 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
21 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
22 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
23 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
24 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
25 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
26 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
27 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
28 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku. Leżaki zgromadzone na uroczystość
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
29 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m. Wyspa W-28 powstała w urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
30 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
31 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
32 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
33 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
34 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
35 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
36 z 38
Tor wodny Świnoujście-Szczecin został pogłębiony do 12,5 m.
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
37 z 38
Uroczyste zakończenie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin odbyło się na wyspie usypanej z urobku
Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl
38 z 38
Uroczyste zakończenie pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin odbyło się na wyspie usypanej z urobku
Wszystkie komentarze
A podobno nie ma głupich pytań.
To jest atol, a nie autol.
Proponuję wycieczkę do Danii, np. do Skagen, tam wolno jeździć autem po plaży.
Podpis pod jednym ze zdjęci (które usunięto) informował że są to auta do jazdy po atolu.Stąd moje pytanie.
Często widać na Wałach Chrobrego przycumowane barki mieszkalne z samochodami na pokładzie
Rzadko ktoś to robi bo ma rozum między uszami.
A tam pojeździć swoim samochodem to pikuś. Młotkiem się pieprznąć w łeb to dopiero.