Dość rewolucyjna koncepcja. Zakłada całkiem nową siatkę ulic na Łasztowni i Kępie Parnickiej. Główna arteria zaczynałaby się zaraz za zjazdem za mostem Kłodnym (owszem, ze stumetrowym pylonem) - gdzieś na wysokości ul. Władysława IV, na rondzie rozdzielającym ruch na całą wyspę - i ciągnęła się aż do centralnego placu na Kępie Parnickiej. Nad tą główną ulicą wisiałyby charakterystyczne ni to gondole, ni dyskotekowe kule podwieszone na gigantycznych słupach. Taką główną ulicą miałyby jeździć tramwaje.
PROJEKTOWNIA S.C. BOHDAN BAY, LIDIA TRZEBIATOWSKA
Od głównej ulicy odchodziłyby ukośne przecznice przecinające Łasztownię i Kępę Parnicką w poprzek. Jedna z tych przecznic biegłaby równolegle do Trasy Zamkowej (na samej trasie autorzy przewidują m.in. wytyczenie pasa zieleni)...
PROJEKTOWNIA S.C. BOHDAN BAY, LIDIA TRZEBIATOWSKA
..., docierała do Centrum Nauki-Muzeum Morskiego i kończyła nawodnym pomostem łączącym Łasztownię z południowym skrajem Wyspy Grodzkiej (patrz główne zdjęcie).
Ciekawie dzieje się na Kępie Parnickiej. Odtworzona jest przeprawa drogowa przez Odrę w miejscu dawnego mostu Dworcowego. Nawodny pomost, paralelny do tego przy Wyspie Grodzkiej, łączy z lądem wyspę Przymoście. Warto też zwrócić uwagę na jeszcze jedną przeprawę majaczącą w tle, na południowym skraju Wyspy Zielonej. To nic innego jak doprowadzona do końca obwodnica śródmiejska z mostem w rejonie Tamy POmorzańskiej.
PROJEKTOWNIA S.C. BOHDAN BAY, LIDIA TRZEBIATOWSKA
Na samej Kępie Parnickiej przedwojenne kamienice i zabudowa fabryczna znikają, a zamiast nich w centralnym punkcie wyspy (tam, gdzie teraz jest baza PKS Szczecin) pojawia się prostokątne sztuczne jeziorko z okazałym budynkiem w złotym kolorze.
Takie 'złote' budynki pojawiają się w innych wyeksponowanych miejscach na całym Międzyodrzu (m.in. na skraju Łasztowni przy kanale Zielonym i przy nabrzeżu Bułgarskim). Projekt nie przewiduje relokacji portu z basenów Wschodniego i Zachodniego. Zurbanizowane jest jedynie nabrzeże Bułgarskie.
Z realizacji tej koncepcji niezadowolone byłyby Port Rybacki Gryf, francuski producent czekolady Cémoi i deweloper SGI. Powód? Na wizualizacjach nie ma ani pomarańczowej nowej chłodni Gryfa przy Starej Rzeźni (co można zrozumieć), ani fabryki czekolady, ani - co już dziwi - biurowca Lastadia.
PROJEKTOWNIA S.C. BOHDAN BAY, LIDIA TRZEBIATOWSKA
W tej koncepcji wyspy Zielona i Grodzka pozostałyby w większości obszarami o charakterze parkowym.
Autorzy pracy - Projektownia S.C. Bohdan Bay, Lidia Trzebiatowska ze Szczecina - dostali 630 pkt.
Wszystkie komentarze
Wszystkie projekty łączy jedno - absolutne olewanie faktu, że na ich realizację potrzebne byłyby grube miliardy, których nie ma i nie będzie. Czyli totalne oderwanie od rzeczywistości, w imię atrakcyjnej prezentacji.
Pan sie myli. Nie chodzi o likwidacje portu a jego przeprowadzke. A to dość istotna różnica.
Natomiast projekt biura szwajcarsko-polskiego idiotyczny, a już zupełnie śmiech wywołuje wizerunek zimowej ślizgawki na Odrze. Nawet dla szwajcarów wespół z niektórymi polonusami nadal istnieje stereotyp, że tutaj żyją białe niedźwiedzie.
cyt. "Najbardziej reprezentacyjna część nabrzeża Starówka, naprzeciwko Podzamcza, miałaby być zabudowana budkami..."
Autor artykułu chyba chciał zasugerować, jak konkurs przełoży się na życie ;) ???