Wariant pierwszy
Trasa prowadziłaby od istniejącej pętli Turkusowa wzdłuż linii kolejowej nr 417 łączącej stację Szczecin Lotnisko/Szczecin Dąbie z posterunkiem odgałęźnym Sobieradz.
Linia tramwajowa SST krzyżowałaby się z ul. Lnianą, ul. Lucjana Rydla, ul. Handlową, ul. Dąbską. Trasa kończyłaby się na pętli Kijewo.
Przystanki powstałyby na ul. Lnianej, ul. Rydla, na węźle przesiadkowym Handlowa, na ul. Dąbskiej, na pętli tramwajowej Kijewo.
WYG
Szacowana długość torowiska podwójnego to ok 2,5 km trasy tramwajowej; w miejscach przecięcia linii tramwajowej z drogami, twórcy koncecji sugerują zaprojektowanie wiaduktów z przebiegiem układu drogowego w poziomie +1.
Przy węźle przesiadkowym Handlowa (wjazd ul. Handlowej) miałby powstać parking park&ride, na około 400 miejsc. Przy pętli końcowej SST (wjazd z ulicy łączącej ul. Dąbską z ul. Olszynki Grochowskiej) - park&ride na około 50 miejsc.
Wariant pierwszy oznacza także likwidację pospiesznych linii autobusowych stanowiących konkurencję dla SST: A (os. Bukowe- pl. Rodła), D (os. Słoneczne- pl. Rodła), E (os. Bukowe- pl. Szarych Szeregów).
Ponadto twórcy koncepcji proponują wydłużenie linii B do pętli na os. Bukowym i skrócenie linii 54 do Ronda Ułanów Podolskich.
Wszystkie komentarze