Wydawać by się mogło, że nawet nikt nie zakłada rozwiązania polegającego na zlikwidowaniu Dworca Szczecin Dąbie i zastąpieniu go przystankiem kolejowym (oczywiście takim na którym zatrzymywałyby się składy SKM-ki oraz pociągów lokalnych) pod planowanym wiaduktem na ul. Pomorskiej.
W pierwszej chwili może to być dla wielu osób szokiem, ale takie rozwiązanie podpowiada rozsądek i uzasadnione jest tym, że:
-stacja kolejowa Szczecin Dąbie jest położona fatalnie, jeśli chodzi o komunikację autobusową. Każdy kto korzystał doskonale wie co mam na myśli;
-utworzenie przystanku kolejowego pod ul. Pomorską jest korzystne dla większości mieszkańców Dąbia, jak i pracowników wszystkich firm na ul. Pomorskiej;
-budowa wiaduktu nad przejazdem przy ul. Pomorskiej pozwoli w końcu połączyć linią autobusową Dąbie i ul. Pomorską, która jest swoistym parkiem przemysłowym ze wszystkimi firmami na niej położonymi.
Funkcję głównej stacji kolejowej Prawobrzeża powinna przejąć stacja kolejowa Szczecin Zdroje w swojej planowanej lokalizacji nad nową linią tramwajową. W zasadzie powinien to być nowy Dworzec Kolejowy, ale nie musi on być tak okazały jak stacja w Dąbiu.
Takie przesunięcie zdecydowanie bardziej spełniłoby swoją funkcję głównej stacji Prawobrzeża. Nowy Dworzec leżałby bliżej ''środka ciężkości'' Prawobrzeża, i byłby lepiej i szybciej dostępny dla większej liczby mieszkańców Prawobrzeża. Mieszkańcy Dąbia nie byliby zbytnio poszkodowani z uwagi na na niewygodne położenie obecnego dworca, a perspektywa nowej linii autobusowej przez całą ul. Pomorską z perspektywy dnia codziennego jest z pewnością niezwykle kusząca.
Jest jeszcze jedna rzecz którą mieszkańcy Dąbia powinni dostać od miasta już bardzo dawno. Chodzi o skrzyżowanie na Placu Słowiańskim. Ja zaproponowałbym tam rondo o dosyć małej średnicy typu holenderskiego, to znaczy takie, które posiada wyniesioną wyspę środkową, po której możliwy jest przejazd pojazdów o dużych gabarytach takich jak autobusy czy ciężarówki.
Oczywiście pojawią się zarzuty, że rondo w tym miejscu nie jest dobre. Z pewnością nie jest idealne, ale lepsze od skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Przede wszystkim ronda są tańsze w budowie i utrzymaniu niż wymagająca stałych nakładów finansowych sygnalizacja świetlna. Za rondem przemawia jeszcze jeden argument. Będzie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż te z jakim mamy do czynienia w chwili obecnej.
.
Wszystkie komentarze