Tunel pod Świną
Najdroższą z siedmiu inwestycji wyznaczonych do realizacji w okresie 2014-20 jest budowa tunelu pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu. - W tym przypadku czekamy jeszcze na jeden dokument, który ma wykonać miasto Świnoujście. Chodzi o analizę ekonomiczną przedsięwzięcia - wyjaśnia Mierzwa.
Miasto jest na etapie wyboru wykonawcy tej analizy.
- Przetarg jest w toku. Jedną z ofert, które do nas złożono, musieliśmy odrzucić ze względów formalnych. Zostało jeszcze pięć, z których wybierzemy wykonawcę tego opracowania - mówi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. - Mam nadzieję, że latem tego roku opracowanie będziemy mieli gotowe. To będzie nasz kolejny argument w walce o tunel.
Ekspertyza ma wykazać m.in., czy lepiej budować połączenie dwoma rurami, czy jedną. Miasto skłania się ku oszczędniejszemu wariantowi. Tunel jednorurowy może kosztować mniej niż 1 mld zł. Najdroższe rozwiązania mogą natomiast sięgać kwoty 1,3 mld zł.
Na razie po Świnie pływają promy (na zdjęciu).
Wszystkie komentarze