Więcej
    Komentarze
    Propaganda sukcesu, ogłosić że zniszczenie czegoś jest sukcesem. Panie Junior dlaczego wszystkie Pana artykuły na temat jakiejkolwiek inwestycji miejskiej są tak bezkrytyczne dla pomysłów urzędu miejskiego. Normalny dziennikarz w takim wypadku zadaje pytanie: "Dlaczego wygrał projekt modernizacji przejścia, a postanawia się o jego zniszczeniu?". Kiedyś już pisałem żeby zaprzestał Pan podpierania się sentencją: "bo w europie zachodniej tak robią". Część czytelników, między innymi ja, znamy tą "Europę zachodnią". Pan w niej był kilka razy na weekend. Generalnie rzadko się w niej cokolwiek niszczy w sposób nieprzemyślany, a na głównych ciągach komunikacyjnych dużych miast, buduje się przejścia podziemne lub kładki w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym. Tak, zwęża się tam ulice i wprowadza strefy piesze, tylko przy okazji buduje się obwodnice. Niech Pan przestanie piać peany nad każdym pomysłem magistratu, tylko weźmie za ich rozliczanie. Modernizacja przejścia jest dużym kosztem, ale sensownym, biorąc pod uwagę znaczenia tej drogi. Powiem więcej, to przejście powinno się rozbudować, żeby objęło całe skrzyżowanie. To jest centrum miasta i główna ulica, nie wylotówka z miasta na której nikt nie łazi.
    @kubgwi Znam dobrze Londyn ale nie widziałem tam przejść podziemnych ani kładek nad ulicami! A przecież w tak "zachodnim" mieście powinno być tam tego pełno?
    już oceniałe(a)ś
    6
    6
    @evergreen111 Kładki w Londynie: e-architect.co.uk/images/jpgs/london/a40_footbridge_g160210_3.jpg gettyimages.ca/detail/photo/raised-pedestrian-bridge-over-motorway-high-res-stock-photography/83560734 getwestlondon.co.uk/news/west-london-news/woman-falls-footbridge-over-north-10329547 geograph.org.uk/photo/2200721 i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/rbam0zmnslzxurr4zfnl.jpg upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Bridge_over_Corporation_Street_-_geograph.org.uk_-_809089.jpg s0.geograph.org.uk/geophotos/03/39/99/3399925_d6942765.jpg i3.getwestlondon.co.uk/incoming/article10017706.ece/ALTERNATES/s615/RCR_WTL_090915BRIDG_01JPG.jpg itd, itp
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    @evergreen111 A co do przejść podziemnych pod ulicami, to najwięcej ich koło stacji metra.
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    @leszekk73 Metro do ZŁO. Złe są przejścia po autostradami i drogami szybkiego ruchu, nawet te budowane dla zwierząt,.. trzeba je zasypać. Szczególnie, że co roku ich liczba wzrasta o kilka procent. A najgorsze są kładki i przejścia podziemne pod peronami dworców!!!
    już oceniałe(a)ś
    4
    6
    @kubgwi Mylisz się - pare razy Kraśnicki skrytykował urząd. Wtedy gdy była dziura w drodze rowerowej, albo nie miało tej drogi być a można byłoby zaprojektować na czym zarobiłby np. inż. Sochanowski...
    już oceniałe(a)ś
    5
    5
    @leszekk73 Ojej ojej ojej! W wielomilionowym, OLBRZYMIM mieście znalazłeś jednak parę kładek! Sukces! Jest ich tyle, że wędrując wielokrotnie po Londynie nie widziałem ani jednej, tak samo jak przejść podziemnych. Tak są tam popularne i powszechne! Gdzie nie spojrzeć, tam (nie ma) kładki!
    już oceniałe(a)ś
    0
    2
    @leszekk73 Tyle że te przejścia są jedynie zwykłymi DOJŚCIAMI do stacji metra, a nie tunelami do "zwykłego" przejścia pod ulicą! Duuuża różnica!
    już oceniałe(a)ś
    0
    2
    @leszekk73 Proponowałbym jednak spacer po centrum Londynu, a nie obrazki z peryferii. Bilety tanie. Można zobaczyć na własne oczy
    już oceniałe(a)ś
    0
    2
    @evergreen111 @andrzej_krasnicki_jr Szanowni panowie, zamiast na mnie naskakiwać, pomyślcie proszę, jak wygląda kwestia kładek w Szczecinie i w Londynie oraz co wcześniej pisał evergreen111. W obu miastach, co do zasady kładki są budowane dalej od ścisłego centrum. I w Londynie i w Szczecinie. To, że w Szczecinie powstała jedna kładka koło Katedry, wynika z ukształtowania terenu i jest akurat świetnym rozwiązaniem dla pieszych. Evergreen111 chce udowodnić, że w Londynie WCALE nie ma kładek, a potem że nie ma ich tam, gdzie spacerował, czyli pewnie właśnie w ścisłym centrum. Absurd - najpierw stawia tezę, potem ją zmienia. A na szybko to można znaleźć kładkę koło stacji metra Waterloo nad York Rd. Fakt, nie jest to ścisłe centrum miasta, tylko drugi brzeg Tamizy niedaleko London Eye, ale i nie są to peryferia, co sugeruje mi Evergreen111. A co do jedynego przejścia podziemnego w centrum Szczecina, to pełni ono zarówno rolę dojścia do przystanków tramwajowych, jak i łączy chodniki po dwóch stronach ruchliwej ulicy. Podobnie wykorzystywane są przejścia podziemne koło wielu stacji metra na całym świecie. Fakt, do tramwaju możnaby dojść po pasach. Ale nie zmienia to w żaden sposób roli przejścia podziemnego.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Pomijam tunel, ale dziwne dla mnie jest, że miasto niby chciało zwalczyć budy przy niepodległości a tutaj, obok tunelu, pozwoliło na ich wysyp jedna obok drugiej. Niedługo zrobi się z tego kolejny badziewny targ z dykty i blachy i plac kościuszki 2.
    już oceniałe(a)ś
    10
    1
    Ciekawa historia, opinie i na końcu krótki rzeczowy wywiad <like>
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    Ja jestem młody i zdrowy i nie mam problemów z chodzeniem po schodach (i tym tunelem). Są jednak osoby starsze, są chorzy, są niepełnosprawni, są rodzice z wózkami itd., dla których normalne przejście będzie z pewnością o wiele wygodniejsze. I właśnie dlatego warto je zbudować.
    już oceniałe(a)ś
    6
    2
    "Ekipa Edwarda Gierka właśnie doprowadzała kraj do ruiny" Dziękuję, wystarczy
    @vonmak Oczywiście że to nieprawda, a gdy w sierpniu 80 wybuchły strajki to polska gospodarka wręcz kwitła. Po jakie licho strajkowali, po jakie licho domagali się np. wprowadzenia kartek na mięso czy dodatku drożyźnianego? Przy tak kwitnącej gospodarce w której wprawdzie były kartki na cukier a w sklepach brakowało wszystkiego... ale kwitła!
    już oceniałe(a)ś
    4
    4
    @evergreen111 Czy jest określenie na stan pomiędzy "doprowadzaniem do ruiny" a "kwitnącą a gospodarką"? Tak jak powiedzmy przestrzeń między red. Kraśnickim a R. Kapuścińskim? Nie ma? To współczuję...
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    Minimum wiedzy historycznej pokazuje, że w momencie gdy zakupione w latach 70-tych technologie zaczęły pracować pełną parą, szczególnie na eksport wprowadzono stan wojenny, a jako konsekwencje państwa zachodnie obłożyły kraj embargiem, co całkowicie rozłożyło gospodarkę. Dopiero w latach 90-tych umorzono część długów kraju... Jakie to nieszczęście dla miasta, że w tym okresie zbudowano lub odbudowano praktycznie 1/3 zasobu mieszkaniowego Szczecina!
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Banda kretynów pracuje w tym magistracie!
    @mrwaldek Panie Waldku, Pan się nie boi.
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    Wolę przejść pod ziemią niż czekać na światła. Jak podziemia wywołują ból nóg szanownego redaktora to bardzo współczuję słabej sprawności fizycznej, która jednak po takiej ilości pedałowania powinna być w lepszym stanie.
    @dobrasekta Jak dobrze, że przed na Wyzwolenia zamontowano podpórki dla czekających na światłach rowerzystów, ca. 1000 zł sztuka. Geriatria na rowerach tego potrzebuje.
    już oceniałe(a)ś
    6
    4
    @George White Niedługo geriatria i ciebie obejmie. Głowa już łysa, teraz czekaj na ciąg dalszy.
    już oceniałe(a)ś
    2
    1
    @evergreen111 ;-)
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Rozumiem ze Krzystek po ostatnich udanych inwestycjach UM patrz SST zakazał ryzykownych działań ale znając fachowców z UM rozbudowa przejścia nie zakonczylaby się przed 2050 r i na bank przekroczylaby budżet wiec może dobrze ze prezydent patrzy na wlasne za krótkie rączki i zdaje sprzęt ? PS czy wazeliniarstwo
    już oceniałe(a)ś
    1
    0