Wprowadzeniem kilku zmian do projektów dotyczących podwyżek w szczecińskiej SPP i utworzenia Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania zakończyły się konsultacje społeczne. Oto co się zmieniło.
Komentarz do konsultacji społecznych w sprawie zmian proponowanych przez NiOL dotyczących płatnego parkowania w Szczecinie napisał dla "Wyborczej" Szymon Nieradka od lat zaangażowany w walkę "patoparkowaniem".
Ulotki z nieprawdziwymi informacjami na temat propozycji zmian w systemie płatnego parkowania w Szczecinie są wtykane za wycieraczki samochodów, trafiają do skrzynek, są rozpowszechniane na Facebooku. Nie wiadomo, kto w ten sposób rozpowszechnia zmanipulowane informacje.
Za parkowanie w rejonie pl. Orła Białego w Szczecinie, na którym cennik przewidywał 10 zł za godzinę, od poniedziałku nie trzeba płacić. To nie jest niespodziewany prezent od magistratu.
Strefa Płatnego Parkowania ma objąć część Łasztowni, a także rejon przy Cmentarzu Centralnym. Ma być też drożej. Do tego powstanie nowa strefa na Starym Mieście z opłatą 8 zł za godzinę parkowania.
Szczecińska miejska spółka NiOL uruchamia nową formę płatności za postój na Płatnych Parkingach Niestrzeżonych, na parkingu Netto Areny oraz przy przychodniach na ul. Kadłubka i Ku Słońcu.
Kończy się wart 2,8 mln zł remont elewacji zabytkowej willi u zbiegu al. Wojska Polskiego i ul. Mickiewicza. Warto przyjrzeć się jej w słońcu. Bardzo ciekawa jest też historia miejsca, w którym stoi zabytek.
Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne wprowadziła dodatkowe oznakowanie płatnych parkingów niestrzeżonych, które nie są częścią strefy płatnego parkowania.
Co to oznacza dla kierowców poza zmianą szyldu? Parkowanie na pl. Orła Białego i na Podzamczu nadal będzie należało do najdroższych w Szczecinie. W niektórych przypadkach opłata nawet jeszcze wrośnie.
Na wtorkowej sesji radni Szczecina przegłosowali uchwały, które zmieniają zasady płatnego parkowania na szczecińskim Starym Mieście. Niestety, na niekorzyść parkujących.
Jest konkurs na mural, który zmieni wizerunek stalowych drzwi dawnej zajezdni tramwajowej na rogu ul. Piotra Skargi i al. Wojska Polskiego. Dziś to miejsce bardzo mocno związane z rowerami.
Zarządzająca Strefą Płatnego Parkowania w Szczecinie spółka NiOL uruchomiła internetową stronę umożliwiającą kierowcy wgląd w dokumentację związaną z nieopłaceniem postoju w strefie.
Od soboty rowerem BikeS będzie można pojechać ze Szczecina do Kołbaskowa i odwrotnie, zapowiada NiOL. System powiększy się o trzy strefy postoju i 30 rowerów.
Sześć ulic w górnej części Starego Miasta nie jest już legalną Strefą Zamieszkania Stare Miasto i można tam parkować za darmo. To efekt unieważnienia uchwały rady miasta. Wyrok właśnie się uprawomocnił.
Od marca za miejsce do zaparkowania koło Netto Areny w Szczecinie przed i w czasie imprez organizowanych w tej hali widowiskowo-sportowej trzeba będzie zapłacić w parkometrze lub przez aplikację Mobilet. Kara za postój bez opłaty to 200 zł.
Zmiany w przepisach dotyczących parkowania w płatnych strefach wyznaczonych w Szczecinie wchodzą w życie w poniedziałek (19 grudnia), po 14 dniach od opublikowania w Dzienniku Urzędowym.
Kierowcy, którzy nie płacą za parkowanie w Szczecinie, już powinni się martwić. Samochód ze zdalnym, automatycznym systemem CityScanner do kontroli opłat za parkowanie w SPP wyjeżdża na ulice.
Od czwartku kierowcy muszą znów płacić za parkowanie na Płatnych Parkingach Niestrzeżonych. Kto nie będzie miał wykupionego biletu - ten będzie musiał zapłacić 200 zł opłaty dodatkowej.
Od dzisiaj kierowcy mogą występować do miejskiej spółki NiOL w Szczecinie o zwrot pieniędzy za nieopłacony postój na terenie Płatnych Parkingów Niestrzeżonych. Są już odpowiednie formularze, działa link.
Szczecin musi oddać 400 tys. zł kierowcom, którzy nie zapłacili za parkowanie na Płatnych Placach Parkingowych i zostali ukarani dwustuzłotową opłatą. Niemal pewne jest oddanie kolejnych 4 mln zł z tytułu kar za parkowanie na Starym Mieście.
Samochód wyposażony w kamery i specjalny system będzie kontrolował opłaty za parkowanie w Szczecinie. W Warszawie taka inwestycja zwróciła się w kilka miesięcy.
Liczba wypożyczeń rowerów w maju, w porównaniu z kwietniem i marcem, wzrosła. To jednak i tak cały czas dużo mniej niż w najlepszych latach BikeS. Wyniki może poprawi prezydent Piotr Krzystek i ekspansja roweru miejskiego do gminy Dobra.
Po ponadrocznej przerwie do Szczecina wraca rower miejski. To zupełnie nowy system, który ma być aktywny przez cały rok. Nowe są rowery, sposób korzystania z nich i cennik.
Co dla kierowców oznacza decyzja radnych w Szczecinie? Uporządkowanie parkowania, wprowadzenie wysokich opłat za parkowanie oraz kar za pozostawienie samochodu w niedozwolonym miejscu.
Do kupienia jest 160 rowerów, które jeździły w barwach Szczecińskiego Roweru Miejskiego BikeS. Tym razem na sprzedaż wystawione zostały nowsze pojazdy firmy Nextbike.
Ciekawy pomysł na "przetrwanie" do uruchomienia nowego Bike_S. Stare rowery, które jeszcze nie zostały sprzedane, można wypożyczyć na weekend, tydzień, a nawet dłużej. Jest też oferta dla firm zainteresowanych większą liczbą pojazdów.
Na sprzedaż idą 194 rowery Bike_S. Wszystkie są sprawne, ale w różnym stanie technicznym. Dlatego ceny wyjściowe ustalone przez NiOL też są różne.
Chodzi o Strefę Zamieszkania Stare Miasto, czyli o rejon pl. Orła Białego i pobliskich ulic. Co się zmienia? Będą dwie podstrefy o różnych cenach, obszar objęty abonamentami będzie większy, a samo parkowanie będzie płatne tylko w dni powszednie.
Abonament i koniec z całkowicie darmową jazdą. Do tego rowery z GPS, bez dokowania w stacjach, taryfa zachęcająca do uporządkowanego parkowania. Poznaliśmy pierwsze szczegóły nowego systemu Szczecińskiego Roweru Miejskiego. Ma być prawie jak w Berlinie.
Jedna oferta mieści się w cenie, druga jest ponad dwa razy droższa od zakładanego budżetu.
- Jesteśmy świadkami zawłaszczenia przestrzeni publicznej przez auta kosztem innych uczestników ruchu. Nasze działanie ma zapobiegać temu niekorzystnemu trendowi - uzasadnia zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie Paweł Adamczyk, dyrektor miejskiego Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Przede wszystkim ma być pieszo-rowerowym pomostem między Wałami Chrobrego a Podzamczem. Ma też być pokryty zielenią z funkcją rekreacyjno-sportową na dachu. Jest przetarg na projekt parkingowca przy Trasie Zamkowej.
Potężne zamieszanie w Strefie Płatnego Parkowania. Tam, gdzie nie ma poziomego oznakowania, kontrolerzy przestali sprawdzać bilety. Trwają przygotowania do oznaczenia miejsc w około 400 lokalizacjach w Szczecinie.
Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne rozpoczęła wymianę wszystkich parkomatów w Szczecinie. Ma to związek z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania i wprowadzeniem nowych taryf. Nowe parkomaty wprowadzają kilka ułatwień, ale też pewną istotną zmianę.
Nowe parkomaty francuskiej firmy Flowbird SAS staną w marcu w całej, powiększonej szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania. We wtorek podpisano w tej sprawie umowę.
Między 24 grudnia a 3 stycznia będą tylko trzy dni, kiedy obowiązywać będą opłaty za parkowanie na ulicach w centrum Szczecina.
To był ostatni i najgorszy sezon roweru miejskiego w Szczecinie w takim kształcie. Nie mógł być inny, skoro się wyeksploatował, a pandemia dobiła go do reszty. Czy uda się uruchomić nowy system? Problemy innych miast pokazują, że zwyczajnie może się okazać za drogi.
Nie wszystkie auta hybrydowe mogą już dostać roczny abonament na parkowanie za 10 zł. Jest też przepis, który ogranicza długość abonamentów. Przy okazji zdradzamy, jak można o rok odłożyć stosowanie się do droższego cennika SPP, który wejdzie w życie w marcu 2021.
Opłata targowa na terenie Szczecina nie będzie pobierana od 1 stycznia 2021 r. - zdecydowała we wtorek rada miasta.
Przetarg na nowe parkomaty do obsługi szczecińskiej strefy płatnego parkowania ogłosiła we wtorek miejska spółka NiOL, operator strefy.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.