W czwartek późnym wieczorem na stację Szczecin Główny wjedzie skład Pendolino. Znamy rozkład jazdy najszybszego pociągu w Polsce. Co ta zagadkowa misja w Szczecinie oznacza?
Urząd miasta podał nieco więcej szczegółów dotyczących zabudowy placu Zawiszy i budowy centrum przesiadkowego sąsiadującego z Dworcem Głównym. Tylko komunikacyjna część inwestycji ma kosztować 80 mln zł.
Kilkudziesięciu wolontariuszy, młodzi muzycy ze szkoły muzycznej, marszałek województwa w niedziele rano uroczyście odprawili WOŚP-owy pociąg do Kołobrzegu. Hybrydowy skład w barwach Pol'and'Rock Festiwal dojedzie pod samą latarnię morską.
W niedzielę, 8 stycznia na ul. Kolumba i Nabrzeże Wieleckie w Szczecinie wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, która zupełnie zmieni dojazd w rejon Dworca Głównego PKP.
Są m.in. nowe przęsła, przebudowane i wzmocnione przyczółki. PKP PLK zakończyły gruntowną modernizację wiaduktu kolejowego nad ulicą Kolumba.
Jednokierunkowa ul. Kolumba, dużo trudniejszy dojazd na dworzec i mniej miejsc parkingowych. Po pierwszych zapowiedziach dotyczących zmian w komunikacji miejskiej wiadomo już, jak ma wyglądać organizacja ruchu na ul. Kolumba w związku z rozpoczęciem remontu torowiska i całej ulicy.
Na stacji Szczecin Główny zakończył się remont peronu czwartego. Od niedzieli zatrzymują się tu pociągi regionalne. Pociągi z Niemiec dojadą, gdy przywrócone zostaną połączenia międzynarodowe
Łącznik umożliwia przejście podróżnym z kładki od strony Kolumba (a w przyszłości także od strony Czarnieckiego) do hali dworca. Połączy też budynek dworca z peronem czwartym (po jego wyremontowaniu).
Na stacji Szczecin Główny można już korzystać ze zmodernizowanego peronu trzeciego, a także części już przebudowanej starej kładki. Na pierwszy rzut oka jest ładnie i nowocześnie, ale rażą niedoróbki i projektowe błędy.
Peron trzeci i część starej kładki od strony ul. Kolumba zostaną oddane w niedzielę do użytku. Zakończył się kolejny etap modernizacji stacji i dworca Szczecin Główny.
Pasażerowie, którzy wchodzą na stację Szczecin Główny od strony ul. Owocowej po informacje muszą zjeżdżać do głównego holu. Awaria systemu wyświetlaczy nie została do końca usunięta
Fatalna tymczasowa organizacja ruchu przy ul. Owocowej. Jezdnia została zwężona. Na łuku ledwo mijają się samochody, problemy mają kierowcy autobusów komunikacji miejskiej.
Od soboty kolej nie może uporać się z awarią wyświetlaczy informujących o tym, kiedy i z jakiego peronu odjadą pociągi. Na dodatek automatyczny system informacji głosowej wprowadza w błąd.
Zegar na frontowej ścianie dworca od niemal dwóch miesięcy straszy roztrzaskanym cyferblatem. Odpowiedź na pytanie: "która jest godzina" może być trudna.
Na nowym dworcu Szczecin Główny bezpłatna toaleta dla niepełnosprawnych jest wyłączona z użytkowania - zaalarmował nas czytelnik
Wojewoda podpisał decyzję, która umożliwia PKP PLK modernizację 34-kilometrowego odcinka linii kolejowej między Stargardem a Choszcznem.
Zdezorientowani pasażerowie, zamieszanie, spoglądanie na własny zegarek w komórce i ten na peronie i pytanie, która jest godzina - takie sceny miały miejsce w sobotę na Dworcu Głównym PKP w Szczecinie.
Nie można kupić biletów na pociągi odjeżdżające po 9 czerwca ze Szczecina i do Szczecina z Katowic, Przemyśla, Lublina i Krakowa. Powód? Spółka PKP Intercity wciąż nie otrzymała informacji o remontach torów, które od czerwca utrudnią przejazd pociągów.
Nie ma już wykładziny w poczekalni na szczecińskim Dworcu Głównym. Zastąpiona została zwykłymi płytkami, które łatwo utrzymać w czystości.
Rusza pilotażowy program Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. To sześć dodatkowych połączeń na trasie Szczecin-Gryfino i trzy na trasie Szczecin-Goleniów.
Ich odkrycie nie jest niespodzianką, ale to już mocno zapomniany kawałek historii Szczecina. Byliśmy w tunelach pod stacją Szczecin Główny, które zostały odsłonięte w czasie trwającej modernizacji peronów.
Umowa dotyczy opracowania studium wykonalności dla odcinków Słupsk-Koszalin-Kołobrzeg-Szczecin oraz Słupsk-Koszalin-Stargard-Szczecin.
Przez ten czas wyremontowana zostanie stara kładka, przebudowane zostaną także perony drugi i trzeci
Pierwsze 700 tysięcy złotych zostanie wydane w przyszłym roku. Prezydent Piotr Krzystek podpisał umowę otwierającą drogę do budowy węzłów przesiadkowych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Koniec przesiadek i pokonywania części trasy zastępczym autobusem. Od niedzieli pociągi jeżdżą już bez przeszkód na wyremontowanej trasie Szczecin-Wałcz-Piła. Poprawiono też rozkład jazdy.
Od początku 2018 roku pasażerowie pociągów regionalnych w Zachodniopomorskiem będą podróżować już tylko nowymi lub zmodernizowanymi pociągami. A od 10 grudnia wchodzi nowy rozkład jazdy. Nie wszystkie informacje są pozytywne.
Polskie Koleje Państwowe to częsty obiekt jego drwin i szyderstw. Trudno się dziwić, że dokładnie przyjrzał się stacji Szczecin Główny
Dojazd z głównych miast do Centralnego Portu Komunikacyjnego między Warszawą a Łodzią ma zająć maksymalnie trzy godziny. Obiecał to w niedzielę prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. Zastrzegł, że to nie dotyczy Szczecina
Konsorcjum, w którym jest spółka Energopol Szczecin, zbuduje siedmiokilometrowy tunel kolejowy pod Łodzią. Właśnie sfinalizowano procedurę przetargową.
Oferty w przetargu okazały się droższe niż planowano, ale spółka PKP Polskie Linie Kolejowe dorzuci brakującą gotówkę do modernizacji linii, którą przebiegnie Szczecińska Kolej Metropolitalna.
Prace zaczną się od peronu drugiego. Całość prac zajmie 19 miesięcy. - Obiecujemy, że kontrakt zrealizujemy terminowo i z dobrą jakością - zapewniał Siegfried Weindok z firmy Porr, która do końca zmodernizuje stację Szczecin Główny.
Umowa na dokończenie modernizacji stacji zostanie podpisana we wtorek w Urzędzie Wojewódzkim. Prace budowlane warte będą ponad 70 mln zł.
Druga para połączeń Express InterCity Premium na trasie z Kołobrzegu do Krakowa oraz nowe połączenia ze Szczecina do Wrocławia i Zielonej Góry - to największe zmiany w zmodyfikowanej siatce połączeń
Wykonawca został wybrany, sprzeciwów konkurencji nie ma. Trzeba jeszcze tylko podpisać umowę. Potem zacznie się druga część modernizacji dworcowych peronów i kładki.
PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na modernizację linii Szczecin-Police 300 mln zł. Tymczasem najtańsza oferta złożona w przetargu opiewa na 390 mln zł.
Samorządowcy ze Szczecina i okolic proszą o poranny samolot do Warszawy. Kolejowe remonty i rozkład jazdy pozbawiły nas sensownego połączenia ze stolicą.
Pociągi będą mogły pędzić nawet 120 km na godzinę, dzięki czemu czas przejazdu skróci się o jedną trzecią. Taki m.in. będzie efekt modernizacji linii kolejowej przecinającej centrum regionu. W poniedziałek podpisano umowę w sprawie dofinansowania inwestycji eurofunduszami.
Magistrat musiał dosypać więcej gotówki do modernizacji torów tramwajowych wzdłuż Odry. To oznacza, że na listę inwestycji rezerwowych spada projekt budowy Dworca Górnego, który miał być połączeniem dworca autobusowego z wejściem na dworzec kolejowy.
Uszkodzone urządzenia sterowania ruchem niemal wstrzymały ruch pociągów w rejonie stacji Szczecin Główny. Od godziny 5 do 11 trwało usuwanie awarii.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację kolejnego odcinka trasy kolejowej zwanej popularnie Nadodrzanką. Tym razem chodzi o 20 kilometrów na południu naszego województwa.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.