Co właściciel gastronomicznych biznesów ma wspólnego z zarządzaniem morskimi portami w Szczecinie i Świnoujściu i dlaczego to się teraz zmieni? Wyjaśniamy tę zależność.
Zmiany w Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". W sobotę ze stanowiska prezesa odwołany został były poseł PiS Krzysztof Zaremba, a dzień wcześniej z rady nadzorczej Małgorzata Jacyna-Witt. To koniec historii tzw. politycznych fachowców w tej firmie.
Rafał Zahorski, do niedawna pełnomocnik marszałka województwa ds. gospodarki morskiej, nie musi przepraszać stoczni "Gryfia" za to, jak skrytykował jej kondycję w 2020 roku i efekty zarządzania przez prezesa z PiS. Wyrok Sądu Apelacyjnego jest prawomocny.
Ministerstwo Infrastruktury zabiera się za prześwietlanie spółek związanych z gospodarką morską. Na pierwszy ogień idą firmy, które brały udział w pisowskim przedstawieniu dotyczącym budowy statków i promów. Dni nominantów Zjednoczonej Prawicy na prezesowskich i dyrektorskich stołkach są w nich policzone.
Komornik zajął w piątek konta Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" w Szczecinie. Chodzi o zabezpieczenie roszczenia firmy, która pracowała na zlecenie tej stoczni.
Najstarsza jednostka ze słynnej stoczni w Szczecinie budującej niegdyś najnowocześniejsze i największe transatlantyki na świecie, została zaoferowana przez Morską Stocznię Remontową "Gryfia" jako trzydziestoletni depozyt dla muzeum w Szczecinie. Co to oznacza? Czy to przełom?
Działacz PiS ze Szczecina Krzysztof Zaremba rozesłał do różnych osób SMS-y w związku z wizytą Donalda Tuska na Pomorzu Zachodnim. Są pełne obelg pod adresem szefa Platformy Obywatelskiej i wyborców tej partii.
Pracownik naukowy Uniwersytetu Warszawskiego i szczeciński dziennikarz znaleźli się wśród kilkunastu osób oskarżonych o zniesławienie Krzysztofa Zaremby. Procesu jednak nie będzie.
Takiego obelżywego SMS-a otrzymałam z telefonu działacza PiS, po napisaniu artykułu o tym, że w sobotę zdesperowani z powodu horrendalnych cen paliw kierowcy będą blokować stacje Orlenu w całej Polsce. Wiadomość została nadana z numeru, którego właścicielem jest prezes państwowej firmy i członek dwóch rad nadzorczych.
Sąd Okręgowy w Szczecinie nakazał tej publicznej i sprzyjającej PiS rozgłośni zamieszczenie przeprosin na głównej internetowej stronie, czarną czcionką, na białym tle. Dodatkowo Radio Szczecin ma wpłacić pięć tysięcy złotych na rzecz Fundacji Zachodniopomorskie Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych.
Najpierw przewrócono i zezłomowano dźwigi. W weekend odholowano do Trójmiasta dok. Taki jest finał likwidacji świnoujskiego oddziału Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Jest w związku z tym kilka kłopotliwych pytań, ale ta związana ze skarbem państwa spółka nie wpuściła dziennikarza "Wyborczej" na poniedziałkową konferencję prasową.
Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" twierdzi, że po prostu musi dokończyć remont rosyjskiego statku. Na posła PO Arkadiusza Marchewkę, który wszedł do stoczni sprawdzić fakty, nasłana została zaś grupa robotników, która krzyczała "po co pan tu przyszedł?!".
Stoczniowcy nie kryją złości. W dziewiątym dniu inwazji Rosji na Ukrainę, w państwowej Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" w Szczecinie trwa remont statku rosyjskiej firmy żeglugowej. To ta sama stocznia, która nie potrafi dokończyć w terminie remontu dla polskiej marynarki wojennej i której prezes wyraża teraz troskę o pracowników z Ukrainy.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście skorzystał z prawa pierwokupu nieruchomości po zlikwidowanej rok temu świnoujskiej części Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Zapowiada, że w połowie 2022 r. ogłosi przetarg na udostępnienie postoczniowych nabrzeży "uczestnikom obrotu portowego".
Krzysztof Zaremba nie oddał pieniędzy dobrowolnie, więc zabrał mu je komornik. Rafał Zahorski w taki właśnie sposób odzyskał od prezesa stoczni "Gryfia" należne mu pieniądze, czyli ponad 7 tys. zł. Zaremba poniesie też spore koszty pracy komornika.
Rafał Zahorski, który prawomocnie wygrał proces z Krzysztofem Zarembą, działaczem PiS i prezesem Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia", publicznie wezwał Prawo i Sprawiedliwość, by zgodnie z wyrokiem ich "misiewicz" w końcu zwrócił mu koszty, które poniósł w tej sprawie.
Ponad 7,5 tys. zł będzie musiał zapłacić Krzysztof Zaremba, prezes Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" i działacz PiS, po tym jak prawomocnie przegrał proces dotyczący jego językowych kompetencji niezbędnych do kierowania firmą. Bo po prostu ich nie ma - orzekł sąd.
Rozmowę o rekordowej stracie państwowej Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" TVP Szczecin opatrzyła tytułem "Stocznia na plusie". Nową szkołę ekonomii zaprezentował w niej prezes stoczni Krzysztof Zaremba - działacz PiS, politolog bez doświadczenia w kierowaniu dużymi firmami.
Ponad 23,6 mln zł straty za 2020 rok. To najgorszy od lat wynik Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" w Szczecinie. Biegły rewident ostrzega, że są "poważne wątpliwości co do zdolności Spółki do kontynuacji działalności", a ujemna rentowność oznacza "ryzyko utraty płynności".
Krzysztof Zaremba, były poseł PiS, dziś prezes Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" przegrał proces w sprawie, w której walczył o uznanie swoich językowych kompetencji do kierowania działającą na rynku międzynarodowym stocznią.
Kiedyś na naszej hali produkcyjnej nikt złego słowa nie powiedział o PiS, bo dostałby w mordę. Teraz nikt dobrego słowa nie powie - mówi szefowa związków w stoczni Gryfia.
Stocznie remontowe Gryfia w Szczecinie i MSR w Świnoujściu dawno temu powinny zostać sprywatyzowane i oczywiście dokapitalizowane. Wtedy zarządzaliby nimi fachowcy, ludzie kompetentni, a nie absolwenci politologii.
Szczecińscy posłowie Koalicji Obywatelskiej chcą, by Sejm zajął się sprawą likwidowanej przez rząd PiS świnoujskiej części Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia".
Gdy Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego dyskutowała o trudnej sytuacji stoczni remontowej Gryfia, w świnoujskiej części stoczni ludzie żegnali się z pracą. Ponad 200 osób dostało wypowiedzenia.
Kilkudziesięciu pracowników z Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" z flagami związkowymi "Solidarności" i OPZZ manifestowało w piątek w Świnoujściu. Manifestacja odbyła się podczas oficjalnego "powitania" maszyny do wydrążenia tunelu pod Świną.
Minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk obraził się, gdy usłyszał, że sposób jego ludzi na budowę doku dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" to "głupoty". W Sejmie dyskutowano we wtorek o przyszłości Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia".
Zarząd Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" ma sprzedać swój zatrudniający 200 osób zakład w Świnoujściu. Taki punkt znalazł się w porządku obrad czwartkowego walnego zgromadzenia. To realizacja czarnego scenariusza rysowanego przez związkowców.
Rada Nadzorcza MSR Gryfia w piątek ponownie wybrała na stanowisko prezesa byłego posła PiS Krzysztofa Zarembę. Związki zawodowe proszą ministra gospodarki morskiej o niezatwierdzanie tej nominacji.
- Terminy spotkań dostosowywane są do potrzeb kontrahentów i odbywają się zarówno w tygodniu, jak i w weekendy - tak na pytanie "Wyborczej" o kosztowne wydatki za usługi gastronomiczne odpowiada zarząd Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia".
Krzysztof Zaremba, politolog i działacz PiS ze Szczecina, dostał kolejne stanowisko w spółce skarbu państwa. Tym razem to rada nadzorcza spółki Orlen Paliwa. Wiemy też, jak do rady nadzorczej Chemika Police trafił Krzysztof Sobolewski, bliski współpracownik Jarosława Kaczyńskiego.
O przesłaniu do Sądu Okręgowego pozwu przeciwko Rafałowi Zahorskiemu, pełnomocnikowi marszałka województwa ds. gospodarki morskiej, informuje Radio Szczecin. Sam pozwany pozwu jeszcze nie dostał.
Związkowcy z Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" w Szczecinie pytają prezesa, byłego posła PiS, dlaczego zarząd postępuje "nikczemnie" i zamiast zapełnić statkami puste doki, bierze w leasing limuzyny. Z ich relacji wynika, że należąca do skarbu państwa firma szoruje po dnie.
Krzysztof Zaremba, były szczeciński poseł Prawa i Sprawiedliwości, został nowym prezesem państwowej Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Po przegranych wyborach parlamentarnych to już trzecie stanowisko Zaremby, które otrzymał w państwowych lub powiązanych ze Skarbem Państwa firmach.
Kto w mijającym roku zapracował sobie na tytuł Kiełbia 2019? Przedstawiamy nominacje, które wybraliśmy ze zgłoszeń czytelników i naszych, dziennikarzy szczecińskiej "Gazety Wyborczej".
Nie tylko praca w spółce powiązanej ze skarbem państwa, ale także nieźle wynagradzane stanowisko członka rady nadzorczej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Z tego obecnie żyje Krzysztof Zaremba, były poseł PiS ze Szczecina, który w ostatnich wyborach nie został ponownie wybrany do Sejmu.
"Poinformuję kogo trzeba o twoich lewych geszeftach, o których myślisz, że tylko ty wiesz" - insynuuje były szczeciński poseł Krzysztof Zaremba. To odpowiedź na artykuł, w którym dziennikarz "Wyborczej" ujawnia, że ten przegrany w wyborach polityk PiS właśnie dostał posadę w spółce należącej do państwowego armatora PŻM.
Były poseł PiS Krzysztof Zaremba został sekretarzem spółki Żegluga Polska należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej. Tego stanowiska wcześniej w spółce nie było. Zaremba dostał posadę po tym, jak w ostatnich wyborach parlamentarnych nie dostał się znów do Sejmu.
Marek Gróbarczyk, Leszek Dobrzyński, Michał Jach, Artur Szałabawka i Krzysztof Zaremba - to piątka kandydatów PiS z okręgu szczecińskiego, którzy po przeliczeniu głosów z 93 procent obwodowych komisji, otrzymali najwięcej głosów. Pewne jest już jednak, że PiS właśnie stracił piąty mandat i posłami zostanie tylko pierwsza czwórka.
Mówią o odbudowie stoczni, zachodniej obwodnicy, poprawie warunków bytowych żołnierzy i ich rodzin oraz wsparciu dla Polskiej Bazy Genetycznej Ofiar Totalitaryzmów. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości ze Szczecina i regionu, opowiedzieli pięć dni przed wyborami parlamentarnymi o tym, jakie mają plany na wsparcie Pomorza Zachodniego.
- To nas może spotkać, jeśli PiS straci władzę - straszy przed wyborami parlamentarnymi Małgorzata Jacyna-Witt, snując wizję zniszczonej gospodarki morskiej. - Niemiecka agentura wpływu zlikwidowała stocznię - oskarżał po raz kolejny kandydat Krzysztof Zaremba. Politycy PiS konsekwentnie pomijają przy tym znaczącą rolę PiS w katastrofie Stoczni Szczecińskiej Nowa.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.