Liście Miejska Farma - zwycięzcą drugiej edycji konkursu pn. "Program mentorski" dla przedsiębiorców organizowanego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Producent zdrowej żywności w wersji mikro przez najbliższe tygodnie będzie korzystać z wiedzy i pomysłów Piotra Buckiego - coacha, specjalisty od komunikacji i psychologii. Efekty współpracy zostaną zaprezentowane podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie".

Mentoring fundowany przedsiębiorcom przez samorząd województwa to innowacyjne narzędzie wsparcia dla mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Nowoczesne, ale oparte o tradycyjne, bezpośrednie kontakty, wspólną pracę, rozmowy. To szansa nawiązania nowych kontaktów biznesowych, skorzystania z wiedzy i doświadczeń najlepszych specjalistów m.in. w dziedzinie marketingu, ale też zaprezentowania swoich produktów i usług szerszej publiczności.

Jego celem jest analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz wskazywanie potencjalnych rozwiązań pojawiających się problemów, a także wskazanie możliwych kierunków rozwoju w danej branży. Sesje mentorskie mają pokazać pomysły i narzędzia do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań. Istotne w tym sposobie nauki jest to, by uczestnicy programu mogli prześledzić z pomocą mentora konkretne procesy zarządzania, organizacji pracy itp.

Przypomnijmy - mentorką pierwszej edycji programu była kostiumografka Katarzyna Konieczka, która współpracowała z Wasted Couture. Firma wytwarzająca unikalne stroje i dodatki dla artystów, uczestników wydarzeń w postapokaliptycznym klimacie – dzięki mentoringowi zyskała nie tylko dużo wiedzy technicznej, ale przede wszystkim inspiracje do powstającej właśnie nowej kolekcji.

Mikroliście – maksymalnie wartościowe

Do wizyt w Szczecinie przygotowuje się Piotr Bucki - mentor drugiej edycji programu, specjalista od mediów społecznościowych, wykładowca, autor książek z dziedziny psychologii, komunikacji i marketingu. Jego wiedza i pomysły wzmocnią „Liście Miejska Farma", czyli innowacyjną firmę, która wygrała konkurs na udział w sesjach mentorskich.

W drugiej edycji programu wpłynęły zgłoszenia 25 przedsiębiorców. Najwyżej oceniono tzw. mikroliście. W nich kapituła konkursowa dostrzegła ogromny, nie tylko rynkowy, potencjał. Dlaczego? Młode listki popularnych warzyw (rzodkiewka, groszek, brokuł itp.) uprawione w tzw. miejskich farmach to zdrowa, ekologiczna żywność. Są źródłem witamin, obniżają poziom cholesterolu, wzmacniają serce. Są też maksymalnie eko – bez chemii, w doniczkach z recyclingu i nie trzeba ich sprowadzać z dalekich krajów. Do tego można je hodować w miejskich warunkach! Więcej na https://www.liscie.com.pl/

Podczas sesji z Piotrem Buckim firma skupi się przede wszystkim na budowaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej, jak najlepszym wykorzystaniu social mediów.

- Liczymy, że mentor swoim wsparciem pomoże nam wyjść z przysłowiowego garażu. Już teraz współpracujemy z renomowanymi restauracjami, szefami kuchni, pojawiamy się w różnych miejscach, jednak zależy nam na tym, by trafić z naszym produktem do wszystkich ludzi, którym zależy na zdrowym jedzeniumówi właścicielka Patrycja Mrozińska. Dzięki wsparciu mentora przedsiębiorcy mają wypłynąć na szerokie wody, zdobyć nowych klientów, zagraniczne rynki.

Olgierd Geblewicz, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego
Olgierd Geblewicz, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego 

- Pomorze Zachodnie wyróżnia się na tle innych regionów europejskich w działaniach na rzecz przedsiębiorczości. Inwestujemy w gospodarkę opartą na wiedzy - podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz. - Wspieramy przedsiębiorców na co dzień, ale chcemy ich też inspirować wyjątkowymi projektami, takimi jak program mentorski oraz wyjątkowymi wydarzeniami, które mogą zapoczątkować nowy etap w rozwoju firm.

Konferencja podsumowująca drugą edycję programu mentorskiego zapowiada się fascynująco. Nie tylko dla regionalnych firm czy startupów, ale też przedstawicieli organizacji okołobiznesowych, świata akademickiego i mediów.

Gwiazdą konferencji będzie Martin Lindstrom! Ten ekspert od brandingu i neuromarketingu jest - według magazynu „Time" - jednym ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. A jego książkę „Brand sense – marka pięciu zmysłów" (2005) The Wall Street Journal uznał za jedną z pięciu najlepszych książek marketingowych, jakie kiedykolwiek powstały.

Lindstrom zajmował się promocją globalnych marek takich jak Pepsi, The Walt Disney Company, Mercedes-Benz, Visa, McDonald’s, Gillette, Microsoft. Później stworzył własną markę - Lindstrom Company, która działa na pięciu kontynentach, w ponad 30 krajach. Pytany o przyszłość marketingu i brandingu przewiduje, że globalne brandy umrą - zamiast tego staną się milionami lokalnych, wysoce spersonalizowanych marek. - Przyszłość to regionalność i lokalne społeczności – zapowiada. Jak zdefiniuje brand „Pomorze Zachodnie"? Czym zainteresuje działających tu przedsiębiorców? Może podpowie, jak dokonać skutecznej transformacji biznesu, czyli jak przeorganizować firmę, by przynosiła zyski i sukcesy.

Nowe media, nowe technologie, nowe strategie komunikacji

Takich paradoksów, ekstrawagancji i niespodzianek podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie" będzie więcej. W Szczecinie zaprezentują się także Karol Paciorek – twórca internetowy, znany m.in. z kanału „Imponderabilia"; Wiktoria Wójcik - współzałożycielka inSTREAMLY, platformy która łączy marki ze streamerami gamingowymi, zaangażowana w kampanie marketingowe ponad 70 marek, wyróżniona przez Forbes w zestawieniu „30 Under 30 – Europe" w kategorii „Media & Marketing"; Jakub Olek – strateg komunikacji, specjalizujący się w nowych technologiach; dyrektor TikToka ds. relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią.

Udział w konferencji „Marketing&Zarządzanie" jest bezpłatny. Rejestracja rozpocznie się w kwietniu. Szczegóły na stronie https://biznes.wzp.pl/

Działanie realizowane jest w ramach projektu „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje - etap II" finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym".

embed
icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej