Producent zdrowej żywności w wersji mikro przez najbliższe tygodnie będzie korzystać z wiedzy i pomysłów Piotra Buckiego - coacha, specjalisty od komunikacji i psychologii. Efekty współpracy zostaną zaprezentowane podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie".
Mentoring fundowany przedsiębiorcom przez samorząd województwa to innowacyjne narzędzie wsparcia dla mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Nowoczesne, ale oparte o tradycyjne, bezpośrednie kontakty, wspólną pracę, rozmowy. To szansa nawiązania nowych kontaktów biznesowych, skorzystania z wiedzy i doświadczeń najlepszych specjalistów m.in. w dziedzinie marketingu, ale też zaprezentowania swoich produktów i usług szerszej publiczności.
Jego celem jest analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz wskazywanie potencjalnych rozwiązań pojawiających się problemów, a także wskazanie możliwych kierunków rozwoju w danej branży. Sesje mentorskie mają pokazać pomysły i narzędzia do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań. Istotne w tym sposobie nauki jest to, by uczestnicy programu mogli prześledzić z pomocą mentora konkretne procesy zarządzania, organizacji pracy itp.
Przypomnijmy - mentorką pierwszej edycji programu była kostiumografka Katarzyna Konieczka, która współpracowała z Wasted Couture. Firma wytwarzająca unikalne stroje i dodatki dla artystów, uczestników wydarzeń w postapokaliptycznym klimacie – dzięki mentoringowi zyskała nie tylko dużo wiedzy technicznej, ale przede wszystkim inspiracje do powstającej właśnie nowej kolekcji.
Do wizyt w Szczecinie przygotowuje się Piotr Bucki - mentor drugiej edycji programu, specjalista od mediów społecznościowych, wykładowca, autor książek z dziedziny psychologii, komunikacji i marketingu. Jego wiedza i pomysły wzmocnią „Liście Miejska Farma", czyli innowacyjną firmę, która wygrała konkurs na udział w sesjach mentorskich.
W drugiej edycji programu wpłynęły zgłoszenia 25 przedsiębiorców. Najwyżej oceniono tzw. mikroliście. W nich kapituła konkursowa dostrzegła ogromny, nie tylko rynkowy, potencjał. Dlaczego? Młode listki popularnych warzyw (rzodkiewka, groszek, brokuł itp.) uprawione w tzw. miejskich farmach to zdrowa, ekologiczna żywność. Są źródłem witamin, obniżają poziom cholesterolu, wzmacniają serce. Są też maksymalnie eko – bez chemii, w doniczkach z recyclingu i nie trzeba ich sprowadzać z dalekich krajów. Do tego można je hodować w miejskich warunkach! Więcej na https://www.liscie.com.pl/
Podczas sesji z Piotrem Buckim firma skupi się przede wszystkim na budowaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej, jak najlepszym wykorzystaniu social mediów.
- Liczymy, że mentor swoim wsparciem pomoże nam wyjść z przysłowiowego garażu. Już teraz współpracujemy z renomowanymi restauracjami, szefami kuchni, pojawiamy się w różnych miejscach, jednak zależy nam na tym, by trafić z naszym produktem do wszystkich ludzi, którym zależy na zdrowym jedzeniu – mówi właścicielka Patrycja Mrozińska. Dzięki wsparciu mentora przedsiębiorcy mają wypłynąć na szerokie wody, zdobyć nowych klientów, zagraniczne rynki.
- Pomorze Zachodnie wyróżnia się na tle innych regionów europejskich w działaniach na rzecz przedsiębiorczości. Inwestujemy w gospodarkę opartą na wiedzy - podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz. - Wspieramy przedsiębiorców na co dzień, ale chcemy ich też inspirować wyjątkowymi projektami, takimi jak program mentorski oraz wyjątkowymi wydarzeniami, które mogą zapoczątkować nowy etap w rozwoju firm.
Konferencja podsumowująca drugą edycję programu mentorskiego zapowiada się fascynująco. Nie tylko dla regionalnych firm czy startupów, ale też przedstawicieli organizacji okołobiznesowych, świata akademickiego i mediów.
Gwiazdą konferencji będzie Martin Lindstrom! Ten ekspert od brandingu i neuromarketingu jest - według magazynu „Time" - jednym ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. A jego książkę „Brand sense – marka pięciu zmysłów" (2005) The Wall Street Journal uznał za jedną z pięciu najlepszych książek marketingowych, jakie kiedykolwiek powstały.
Lindstrom zajmował się promocją globalnych marek takich jak Pepsi, The Walt Disney Company, Mercedes-Benz, Visa, McDonald’s, Gillette, Microsoft. Później stworzył własną markę - Lindstrom Company, która działa na pięciu kontynentach, w ponad 30 krajach. Pytany o przyszłość marketingu i brandingu przewiduje, że globalne brandy umrą - zamiast tego staną się milionami lokalnych, wysoce spersonalizowanych marek. - Przyszłość to regionalność i lokalne społeczności – zapowiada. Jak zdefiniuje brand „Pomorze Zachodnie"? Czym zainteresuje działających tu przedsiębiorców? Może podpowie, jak dokonać skutecznej transformacji biznesu, czyli jak przeorganizować firmę, by przynosiła zyski i sukcesy.
Takich paradoksów, ekstrawagancji i niespodzianek podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie" będzie więcej. W Szczecinie zaprezentują się także Karol Paciorek – twórca internetowy, znany m.in. z kanału „Imponderabilia"; Wiktoria Wójcik - współzałożycielka inSTREAMLY, platformy która łączy marki ze streamerami gamingowymi, zaangażowana w kampanie marketingowe ponad 70 marek, wyróżniona przez Forbes w zestawieniu „30 Under 30 – Europe" w kategorii „Media & Marketing"; Jakub Olek – strateg komunikacji, specjalizujący się w nowych technologiach; dyrektor TikToka ds. relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią.
Udział w konferencji „Marketing&Zarządzanie" jest bezpłatny. Rejestracja rozpocznie się w kwietniu. Szczegóły na stronie https://biznes.wzp.pl/
Działanie realizowane jest w ramach projektu „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje - etap II" finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym".
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny