Z uwagi na konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa ZUW ogranicza wizyty w urzędzie na Wałach Chrobrego. Od poniedziałku dla interesantów czynne będzie tylko jedno wejście - od strony ul. Jarowita.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Na stronie ZUW jest następujący komunikat w tej sprawie:

„Z uwagi na konieczność zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa [powodującego chorobę] COVID-19, informujemy o zmianach w funkcjonowaniu Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców: od 16 marca 2020 r. do odwołania zostaje zawieszona obsługa osób nieumówionych (biletomaty będą nieczynne).

Wszystkie internetowe rezerwacje wizyt dokonane do 30 kwietnia 2020 r. zostały anulowane – informację, jak umówić ponownie swoją wizytę otrzymasz na maila wskazanego w arkuszu rezerwacji wizyt. Od 17 marca 2020 r. obsługa klienta odbywać się będzie tylko w uzasadnionych, ważnych sprawach, po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu swojej wizyty.

Jak umówić swoją wizytę w ważnej sprawie? Wyślij prośbę na adres mailowy lub zadzwoń.

Infolinie:

  • sprawy paszportowe – 91 430 37 69, 91 430 32 78
  • sprawy cudzoziemców, legalizacja pobytu – 91 430 37 28, 91 430 30 01
  • zezwolenie na pracę – tylko pracodawcy – 91 4303498
  • sprawy obywatelstwa – 91 430 37 79
  • sprawy obywateli UE – 91 430 37 79
  • wpis do ewidencji zaproszeń – 91 430 37 79

E-mail: informacjaSO@szczecin.uw.gov.pl.

Kiedy otrzymasz informacje zwrotną? Odpowiemy Ci niezwłocznie, najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych.

Terenowe Punkty Paszportowe w: Gryficach, Łobzie, Myśliborzu i Szczecinku będą nieczynne. W punktach w Świnoujściu i Wałczu możliwy będzie tylko odbiór paszportu.

W sprawach cudzoziemców: Jeśli otrzymałeś wezwanie do osobistego stawiennictwa lub do złożenia odcisków linii papilarnych i dzień Twojej wizyty wypada po 13 marca 2020 r. – brak stawiennictwa nie spowoduje dla ciebie negatywnych konsekwencji. Na wskazany przez ciebie adres otrzymasz nowe wezwanie z wyznaczoną datą wizyty w urzędzie. Wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy lub stały, lub inne dokumenty możesz przesłać za pośrednictwem poczty.

W sprawach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w obszarze świadczeń rodzinnych i wychowawczych:

Informacja i obsługa klienta możliwa będzie wyłącznie za pośrednictwem infolinii: tel. 91 430 30 70, 91 430 30 71, 91 430 30 87 – od poniedziałku do piątku, w godz. 8-15.

W sprawach dokumentacji osobowo-płacowej ze zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych: Informacja i obsługa klienta możliwa będzie wyłącznie za pośrednictwem poczty tradycyjnej, ePUAP lub telefonicznie pod nr. tel. 91 430 33 79, 91 430 33 71 – od poniedziałku do piątku, w godz. 8-15.

Budynek, w którym mieści się Wojewódzki Zespół Orzekania o Niepełnosprawności (przy ul. Stanisława Dubois 27) od 16 marca do końca miesiąca będzie zamknięty. W związku z tym, wojewódzki zespół będzie – w miarę możliwości, wydawał orzeczenia w tzw. trybie zaocznym, czyli bez badania osób orzekanych. Informacje udzielane są pod nr. tel. 91 430 31 93, od poniedziałku do piątku, w godz. 8-15.

Prosimy o systematyczne monitorowanie strony internetowej odnośnie ewentualnych dalszych zmian w funkcjonowaniu urzędu.”

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem