Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    A może jednak zamiast niszczyć niepotrzebnie kolejną ulica w mieście naprawmy te najbardziej zniszczone i wymagające remontu? Przykłady z głowy: Żołnierska, Janickiego, Smocza itp... Gdzie leży bruk po którym się jeździć praktycznie nie da. Może tymi tematami by się redaktor junior zajął, a nie w kółko promowaniem durnych "rewitalizacji". Za daleko na rowerze na żołnierską, smoczą czy do Dąbia? Przypomnę, że to nadal Szczecin.
    @kirocron może wtedy redaktor AKR zrozumiał by przy okazji dlaczego mimo wpompowania milionów PLN w  ścieżki rowerowe nadal >90% ruchu odbywa się drogami czy to samochodami czy to komunikacją miejską i pomysły likwidowania dróg i pasów ruchu są idiotyczne...
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    Jedyny sens tej przebudowy to odwracanie uwagi od niezdolności wyprostowania i posprzątania chodników, strzyżenia trawy, dbania o czystość ulic. Nikt nie chce się przyznać do autorstwa tego KRETYŃSKIEGO pomysłu, ale ponieważ pieniądze na kolorowe obrazki płyną szeroką strugą a mieszkańcom można wmawiać, że się coś robi - jednocześnie pierdząc w stołek - to "rewitalizacja aż furczy". Kto jest ojcem i pomysłodawcą kolejnej bezsensownej i odwracającej uwagę od faktycznych problemów "koncepcji"?
    @George White W całej obrazkowej, infantylnej zabawie nawet nie chce mi się komentować ORDYNARNYCH KŁAMST w formie czystych i kolorowych kamieniczek. Czy kretyńsko umiejsowionych trawników - nie do utrzymania przy solarkach czy przy wysiadających kierowcach. Te wizualizacje to popis niekompetencji, a cały pomysł wydania milionów na tę ulicę, gdy nie starcza dzień w dzień na jej SPRZĄTANIE to przejaw narcyzmu i zwyczajnej ignorancji wobec podatników.
    już oceniałe(a)ś
    44
    15
    @George White Taka sama obrazkowa, infantylna zabawa miała miejsce przy okazji promowania przez redaktora akr, przemiany ul. Jagielońskiej na jednokierunkową. I co po tym pozostało ? Smród, syf i pozamykane sklepy. Sry są pasy rowerowe ;P
    już oceniałe(a)ś
    48
    18
    @George White problemem jest to na co UE daje pieniadze a na co nie daje. Niestety UE nie da pieniedzy na rewitalizacje kamienic. UE jako banda oszolomow uparla sie na promowanie rozwiazan oderwanych od rzeczywistosci. Miasto jak i jego mieszkancy nie maja pieniedzy na powazne remonty budynkow wiec te niezaleznie od tego ktora wersja zostanie wybrana nadal beda brudne, z odlupanym tynkiem i zaszczanymi bramami. Pomysly promowane przez oszolomow miejskich to jak dobieranie kwiatka do zapchlonego, zarzyganego splesnialego korzucha. Zamiast zaczac od posprzatania i wyczyszczenia tego co juz jest to oni snuja wizje deptakow i parczkow tylko zapominaja o tym ze nadal beda one otoczone tymi samymi budynkami co teraz bedacymi w tym samym stanie co teraz.
    już oceniałe(a)ś
    14
    2
    @hiszpan25 Problemem jest nie to na co UE daje pieniądze tylko brak planowania strategicznego rozwoju miasta. Plany są z d*py, od sasa do lasa, zainteresowanie zmianami w obszarze pojedynczych ulic, a nie traktowanie ich jako połączonych ciągów komunikacyjnych jako całości. Brak jest wytyczenia tras alternatywnych lub/i zapasowy na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń typu pożar, wypadek, choćby na przykładzie Wawy pożar mostu. Przy takim planowaniu zamkniemy/ spowolnimy ruch pod dyktando oszołomów z spod znaku akr/sens/rowerowy szczecin, którym władze ulegają. Bo nie maja lepszych pomysłów, a nie chcą żeby wyszło, że nic nie robią lub się na niczym nie znają. Najpierw zaplanujmy całościowo, jak ma wyglądać obciążenie ruchem, które ulice zwęzić, zmienić w jednokierunkowe, spowolnić, a którym zwiększyć przepustowość, przyśpieszyć ruch. wytyczyć trasy alternatywne i awaryjne choćby dla wspomnianych przypadków lub nawet żeby miało to sens na czas imprez w mieście, a nie że jakoś sobie mieszkańcy poradzą. Każdy plan tak jak w przypadku Wojska Polskiego czy 5 Lipca wyrwany z całego planu jest tylko wywalaniem pieniędzy w błoto. Dodatkowym problemem są miejsca do parkowania. W przypadku ich zredukowania gdzie te samochody mają się przenieść? Na chodniki, żeby akr znowu płakał, że są brudne/zastawione? Ciekawe kto sobie nabija portfel takimi koncepcjami?
    już oceniałe(a)ś
    18
    0
    @George White A jakoś nie widzę by tobie pomnik kaczyńskiego przeszkadzał? tobie, istocie, której wszystko w tym mieście wadzi...pewnie to są twoje ideały co?
    już oceniałe(a)ś
    1
    13
    @rikardinio_von_klaninio Z twoimi zdolnościami do weryfikacji informacji, to mogę być nawet wielbłądem.
    już oceniałe(a)ś
    11
    2
    To nie są żadne warianty. To wariackie mnożenie kombinacji pomysłów głupich z bardzo głupimi na kompletne, acz estetyczne, zatkanie ważnej tętnicy w organizmie z ciężką niewydolnością krążenia. Wszystkie to jest bezprzedmiotowe, póki Szczecin nie będzie miał tras średnicowych albo obwodnicy śródmiejskiej z prawdziwego zdarzenia.
    już oceniałe(a)ś
    47
    6
    może miasto najpierw sfinansuje to co ma aktualnie w mpzp a nie wymyśla nowe tematy. W Szczecinie jest naprawdę parę innych miejsc wymagających nakładów inwestycyjnych, ale wygląda na to, że firma pokroju Energopolu ma wolne moce przerobowe i na siłę trzeba jej znaleźć zajęcie. Nieważne czy to jest potrzebne czy nie, ważne, że ktoś weźmie prowizje i na tym zarobi miliony.
    @smiki48 Energopol, po tym jak oprotestowali niepodległości powinien podlegać już nie pod kary umowne a prokuratora - działania na szkodę gminy, jest taki paragraf.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    Bruk na wizualizacjach ładnie wygląda, ale z doświadczenia wiem, jakie to piekło w postaci ogromnego hałasu.
    @lemisiaque Kostka ma być cięta. Taka nawierzchnia jest gładka i powoduje hałasu
    już oceniałe(a)ś
    1
    11
    Nie do pomyślenia jest projekt takich szalonych prędkości jak 30 km/h. Przecież tyle to jeżdżą szaleńcy z końca peletonu Mini Wyścigu Pokoju dla 14-latków! Uważam, że 10-15 km/h będzie adekwatne. Spadnie ilość śmiertelnych wypadków, tak częstych na tym odcinku Woj. Polskiego. Zakaz ruchu też jest OK. Każdy woli postać w korku ulicę obok, najlepiej za jakimś TIR-em.
    już oceniałe(a)ś
    52
    18
    Koszty przeróbki al.WP są chyba z kosmosu. Np. wariant 4, najmniej ingerujący w dotychczasowe rozwiązanie, a koszt najwyższy ok. 23 mln zł. Konsultant ma z tego pewnie 20%, więc co koniaczek?... podwójny a co stać mnie.
    @kingaps Podasz, na ile szacujesz budowę linii tramwajowej wraz z rozjazdami i trakcją. Oczywiście, "w tym najmniej ingerującym wariancie"? Potem podaj proszę, jaką funcję w procesie projektowania pełni konsultant? I jakim cudem jest w stanie ukraść 20% wartości inwestycji na etapie koncepcji? A potem pij sobie dalej ten koniaczek.
    już oceniałe(a)ś
    5
    8
    @Maciek Kasprzyk Czyby Pan konsultant ? To redaktor napisał że to wariant najmniej ingerujący w obecny stan a wychodzi że jest najdroższy. Poza tym konsultan wcale nie musi kraść. Po prostu jak sam nazwawskazuje on bieże pieniądze za kosultacje. Im więcej konsultacji i im droższy projekt tym większą ma pensję/fakturę. Poza tym na etapie koncepcji może robi to za free, ale potem odbija sobie podczas budowy.
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    @Maciek Kasprzyk Odpowiedź na Twoje pytania to jest właśnie konsultacja za którą należy się wynagrodzenie
    już oceniałe(a)ś
    4
    2
    @kingaps Konsultanci to są na infolinii. W procesie projektowym są projektanci. Jestem projektantem, ale z tym tematem nie mam nic wspólnego. Gdybym miał, za kłamstwa rzucane w przestrzeń publiczną rozmawialibyśmy inaczej. Pojęcia nie masz o czym piszesz. Podobnie jak o innych rzeczach, które robisz/robiłeś. Próbujesz jak widzę w końcu gdzieś znaleźć swoje miejsce w świecie, ale ciągle nie wychodzi. Trudno, próbuj dalej. W międzyczasie siegnij od czasu do czasu po słownik ortograficzny bo bolą oczy. O douczenie się w kwestii procesów inwestycyjnych nawet nie apeluję.
    już oceniałe(a)ś
    2
    3
    @Maciek Kasprzyk Uderz w stół, nożyce się odezwą. Przy braku argumentów merytorycznych zaczynają się "wycieczki" osobiste. Postawa znana z innych forów.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    a nie prosciej zamknac w cholere cala ulice, zadaszyc i cala zamienic w kryta galerie handlowa? ile kasy mozna by nachapac, ze starczyloby chyba do 2050...
    już oceniałe(a)ś
    28
    1