Więcej
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
1. Pętla nie jest dla ludzi tylko dla tramwaju. To, że na niej się teraz dorobiło pętle autobusu to prowizorka a nie element spójnej całości. Pętla tramwajowa jest jedynie po to by ten tramwaj zawrócić a i z czasem, gdy tramwaj ruszy dalej, będzie jedynie pustym, nieużywanym elementem. Kierowanie tam i autobusów i samochodów, jak i właściwie opieranie czegokolwiek na tej pętli jest błędem bo wrzuca w środek osiedli cały ruch. 2. Gdyby zamiast pętli był tramwaj dwukabinowy to pętli by nie było a nikt by nawet nie zauważył szczególnie roli przystanku przy selgrosie. Jak na razie zapowiada się, że Prawobrzeże będzie mieć same pętle, a to autobusowe, a to tramwajowe. Największe zagęszczenie pętli w mieście. 3. Miasto nie jest właścicielem dworca Dąbie ani torów i niewiele może. A SKM, nawet jak powstanie, będzie zależna od całego pozostałego ruchu pasażerskiego i towarowego jaki idzie po tych dwóch torach. Nie ma więc co śnuć wizji przystanków, połączeń i kolejek śmigających między nimi bo prawdopodobnie nie będzie tu nawet takiej częstotliwości by była zadowalająca. Bez mostu w policach wszystko będzie jechać miastem. 4. Miasto nie jest w stanie koordynować własnego taboru a co dopiero koordynować swój tabor z taborem SKM i jeszcze taborem przejeżdżającym przez miasto. Im więcej uczestników tym większy burdel.
@zed.1 No tak, najłatwiej powiedzieć: nie da się! W powyższym tekście, drogi zed, nie chodziło o dywagacje na temat pętli szybkiego tramwaju lub przystanku, lecz jej usytuowaniu, przez które zamiast być blisko ludzi będzie blisko... niczego. Zgadza się, miasto nie jest właścicielem wielu terenów, dworców i torów, ale nic nie stoi na przeszkodzie by tereny wykupić, zamienić, wejść w porozumienia z koleją itd. Odnośnie zaproponowanych tras szybkiej kolei, to muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Zwłaszcza, że jestem mieszkańcem Podjuch. Wizja sprawnego przemieszczenia się z Podjuch do Dąbia i dalej powala na kolana. W kierunku centrum również. Generalnie, chylę czoła przed Panem Rafałem i jego koncepcją. Ten pomysł jest porównywalny do metra znanego z wielu europejskich miast. Skala trochę mniejsza, ale sprawność przemieszczania się dzięki "naszej" SKM byłaby porównywalna. W tekście opisano głównie prawobrzeże, ale można pójść dalej i włączyć lewobrzeże i ościenne gminy. O ileż mniej samochodów z Gryfina, Stargardu i Polic, nie mówiąc o mieszkańcach Szczecina byłoby w centrum! Pomysł doskonale wpisuje się w możliwość skorzystania z funduszy unijnych, które w obecnym rozdaniu podobno mają być mocno skoncentrowane na rozwoju kolei. Przed Marszałkiem Województwa i Urzędem Marszałkowskim, w gestii których leżą przewozy regionalne i Regionalny Program Operacyjny otwiera się ciekawe wyzwanie... Może warto zrobić teraz coś również dla Szczecina i okolic, a nie tylko dla wschodniej części województwa Panie Marszałku? Ważne, żeby była chęć współpracy między urzędami: miejskim, marszałkowskim oraz koleją, która posiada infrastrukturę. Mieszkańcy byliby wdzięczni. Panie Rafale - za pomysł i artykuł - szacunek!
już oceniałe(a)ś
18
5
@piottrek Powtarzam kolejny raz. Pętla jest tymczasowa i nie ma być wcale blisko ludzi. To przystanki mają być blisko ludzi. Pętla nie miała być węzłem komunikacyjnym i jako taki nie ma sensu w środku osiedla bo teraz nie robi się po prostu połączenia autobusu z tramwajem ale trzeba też uwzględniać park&ride i miejsca dla aut i jeszcze to by nie ciągnęli wszyscy do centrum dzielnicy. A kolejki to można sobie planować nawet do Berlina ale na końcu decyduje to czy na torach jest miejsce. A jak na tych samych torach jedzie wszystko co się da to o miejsce będzie ciężko. Pomijam opłacalność dużo droższych pociągów i tego czy będzie się opłacać trzymać cokolwiek na trasie Dąbie - Podjuchy. Ale kasy oczywiście nikt nigdy nie bierze pod uwagę.
już oceniałe(a)ś
8
5
@piottrek Autor artykułu: Ale to że pętla tramwajowa jest w tej chwili w takim a nie innym miejscu pociąga za sobą konieczność budowy bezsensowne pętli autobusowej i dróg dojazdowych do niej. A gdyby została ona przesunięta o te 300 metrów to wszelką infrastruktura dobudowana do niej byłaby użyteczna przez cały czas i nie byłoby tymczasowej pętli autobusowej. A dzięki drodze łączącej ul. Jasną i Mączną sama sieć połączeń autobusowych z tramwajem byłaby nieporównywalnie atrakcyjniejsza i szybsza. W tej postaci co teraz ludzie będą rozwścieczeni zastanów stanem rzeczy. Przeanalizuj proszę dokładnie o czym piszę, chyba że jesteś osobą która jest zadowolona z co rusz serwowanych i fundowanych nam za nasze pieniądze żenujących przykładów braku odpowiedzialności w organizacji transportu.
już oceniałe(a)ś
4
0
@maximsyndicate Pociąga nie pociąga. Tam mogły równie dobrze być przystanki, jednak uparta się na węzeł. Niepotrzebnie, bo z czasem straci na znaczeniu. Pamietajmy, że tramwaj ma, z czasem, jechać dalej. Pętla wynika jedynie z tego, że nie było strategii komunikacyjnej dla Prawobrzeża i robi się ją dopiero teraz. Cała ta infrastruktura jaka mogłaby stanowić oś komunikacji powinna być, ale nie tam bo prawobrzeże to nie tylko te okolice. Musi być i dla Dąbia i dla Podjuch i dla Bukowego i dlatego miejsce dla niej powinno być bliżej lotniska a cała reszta oparta o przystanki.
już oceniałe(a)ś
3
1
O czym w ogóle jest ten artykuł skoro pętla SST na Turkusowej już jest zbudowana, tak samo jak inne przystanki na trasie szybkiego tramwaju. Istnieją jakieś projekty, a sama faza projektowania to też nie jest kwestia jednego dnia, poza tym obowiązuje prawo, m.in. o przetargach. Wszelkie zmiany wymagają czasu i wiążą się z konsekwencjami finansowymi, więc jakieś gdybanie domorosłego specjalisty od transportu miejskiego co by było lepsze i dla kogo w momencie kiedy wszystko już powstało uważam za śmieszne. Takie uwagi były by niezwykle cenne w fazie konsultacji i projektowania a nie w fazie kończenia budowy!
@qbus11 Szanowny Panie, na etapie konsultacji "Miasto" wie lepiej. Szybki tramwaj, SKM i inne inwestycje są robione tylko dla pieniędzy, a nie po to by ułatwić życie mieszkańców. I dlatego w 2015 roku już 570 mieszkańców zwiało z naszego ukochanego grodu, nie czekając na dobrodziejstwa komunikacyjne. z poważaniem
już oceniałe(a)ś
19
8
Cii, bo się wyda, nie tylko pętla jest wybudowana w polu, ale też nowy parkingowiec budowany będzie w polu obok lotniska. To zresztą specjalność szczecińskich urbanistów - dobudować obwodnicę do połowy, wybudować pętle w gorszym miejscu niż była, zrobić obwodnicę o długości 4 km z czerwoną falą i jazdą 18 minut. Ile takich przykładów NIEKOMPETENCJI urzędników odpowiedzialnych za planowanie przestrzenne i organizacji ruchu można wymienić? Może inaczej - czy choć jedna inwestycja drogowo-transportowa w tym mieście powstała bez zarzutu o jakąś znaczącą niefunkcjonalność? O opóźnieniach nie wspomnę.
już oceniałe(a)ś
32
17