Komentarze
może pan redaktor zrobi rewolucję pod urzedem miejskim i zlikwiduje wydzielone miejsca do parkowania przeznaczone dla prezydenta miasta i radnych. Skoro Szczecin ma byc przyjaznym miastem dla rowerzystów to jego władze powinny dać przykład i przesiąść się z samochodów na rowery.
@smiki48 POPIERAM!
już oceniałe(a)ś
24
2
@smiki48 Mozesz mi wytlumaczyc dlaczego swoja prosbe kierujesz do redaktora? Czyzby p. Krasnicki decydowal w Szczecinie o takich sprawach?
już oceniałe(a)ś
21
20
@think_smart Ja ci odpowiem: tak. Z kolegami z SENS na przykłąd udało mu się zmienić zasady ruchu na ul. Jagiellońskiej, więc co to dla nich likwidacja jakiegoś tam parkingu? Oczywiście mogą się zdziwić, bo zmiany na Jagiellońskiej nie dotyczyły bezpośrednio urzędników i radnych u których AKR+SENS mają przełożenie, a w tym przypadku by tak było.
już oceniałe(a)ś
22
4
@gosc_internetdsl I tego wszyscy malkontenci powinni się uczyć od rowerzystów i ... kościoła. Polityka to sztuka załatwiania SWOICH interesów razem z innymi i przy współpracy innych ... Niestety dotąd jedyną organizacją "pozapaństwową" która efektywnie dbala o swoje interesty był kościół i organizacje z nim powiązane ... Bardzo dobrze, że powstał RS ... jest to jedyna (widoczna) organizacja (poza kościołem) która nauczyła się robić politykę ... zgodnie ze swoją ideologią, a jak. NIe zgadzam się ze wszystkimi postulatami RS czy SENSu ale i tak doceniam, że istnieją i im się chce (nawet jeśli ostatecznie zrobią na tym biznes i się obłowią ... przy okazji obławiania się namieszają wystarczająco w tym uśpionym mieście).
już oceniałe(a)ś
15
18
@gosc_internetdsl Ale o co chodzi? Jagiellońska to był koszmar, zastawione chodniki tak, ze nie dało się przejść, kierowcy stracili zaledwie 7 miejsc, pewnie można było zadowolić wszystkich czyli uwolnić chodniki od samochodów oraz pozostawić ruch w obie strony ale ta ulica nie jest z gumy, takie zmiany byłyby kosztem połowy miejsc parkingowych.
już oceniałe(a)ś
17
25
@think_smart pan redaktor jest wielkim orędownikiem ścieżek rowerowych i czyni to WSPÓLNIE z władzami miasta. Bez decyzji prezydenta Szczecina mógłby tylko pyszczyć a efekt byłby zerowy.
już oceniałe(a)ś
10
2
@smiki48 Na przełomie lat 2013-2014 przeprowadzona została skuteczna akcja. Magistrat chciał przeprowadzić prosty remont placu sprowadzający się tylko do wymiany nawierzchni i odmalowaniu pasów. Dzięki stowarzyszeniu Rowerowy Szczecin i kampanii w Gazecie Wyborczej udało się ten pomysł zatrzymać. Nowy sprowadza się do urządzenia tam placu bez ruchu i parkowania samochodów, z nową, fajną nawierzchnią itp. szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,15278468,Nie_bedzie_w_tym_roku_przemiany_placu_Armii_Krajowej_.html
już oceniałe(a)ś
1
8
@andrzej_krasnicki_jr Zamknięcie dla ruchu placu wokół Urzędu Miejskiego to czysta bzdura. Chodniki i teren wokół jest pusty - zmieściłoby się na chodnikach kilka tysięcy ludzi, których tam nie ma, bo siedzą na Jasnych Błoniach. Ruch tam odbywa się ulicami, na których nie da się jechać szybciej niż 30 km/h, zamknięte są dla ruchu ciężarówke. Pomysł wybetonowania tego placu jest absurdalny. Niestety red. Kraśnicki jak zwykle nierzetelnie prezentuje jedynie poglądy wąskiej grupki swoich kolegów wykorzystując łamy GW.
już oceniałe(a)ś
6
2
Proponuję w ramach nowych zmian - zamknąć całe miasto w promieniu 5km od Urzędu Miejskiego dla ruchu samochodowego, zabrać urzędnikom samochody służbowe i dopłaty do prywatnych. To uzdrowi ich mózgi przez dotlenienie i może dojdzie do nich że miasto ma być przejezdne dla wszystkich a nie dla mafii rowerowej i jej interesu. Zatamowanie ruchu skutkuje zwiększonym zanieczyszczeniem naszego miasta.
@Rocky Marciano miasto ma być przejezdne dla wszystkich a nie dla mafii rowerowej i jej interesu" Popieram, ul. Jagiellońska jest koszmarem
już oceniałe(a)ś
3
0
Nie uspokoicie ruchu w centrum dopóki nie wybudujecie obwodnicy. Dlaczego tak ciężko to zrozumieć?! Co do ścieżek część pomysłów całkiem fajna, cześć zupełnie niezrozumiała. Na Mickiewicza są ścieżki rowerowe zbudowane przez Niemców. Może wystarczy uporządkować kwestie parkowania, zamiast zwężać jezdnię?
@jootro Założysz się? :P
już oceniałe(a)ś
1
10
Zamknąć całe miasto w promieniu 5km od Urzędu
już oceniałe(a)ś
42
8
Ul. Mickiewicza to obok al. Wojska Polskiego i 26 kwietnia - Taczka jedna z trzech arterii do dzielnic północno-zachodnich. Ul. Mickiewicza to jedna z dwóch głównych dróg prowadzących do jednego z największych, jeśli nie największego lewobrzeżnego szpitala na Unii Lubelskiej. Zwężenie tej ulicy wg projektu i analiz inż. Sochanowskiego, który za bodaj 6,5 tys. zł stwierdził, że ruch jeden pas ruch nie spowoduje problemów na Mickiewicza jest absurdem i nieporozumieniem. W ubiegającej perspektywie unijnej przebudowano ul. Arkońską wyłącznie dlatego, że konieczna była poprawa dostępności szpitala - to był w zasadzie jedyny i krytyczny warunek otrzymania dotacji na ten cel. Obecny prezydent planuje wybudowanie kolejnego odcinka obwodnicy miejskiej. Oznacza to, że w czasie całkowitej przebudowy skrzyżowania Wojska Polskiego i Traugutta droga ta będzie praktycznie wyłączona z ruchu a całość ruchu przeniesie się na ul. Mickiewicza. Przypomnę, że wybudowano halę na 7000 widzów, do której jedną z dróg jest właśnie ul. Mickiewicza - nikt nie pomyślał wtedy, żeby ograniczyć do zera liczbę miejsc parkingowych pod halą - je także wybudowano. Podobnie jak poprawiono parking pod szpitalem na Unii Lubelskiej na którym każdego dnia parkuje około 500 samochodów. Ul. Mickiewicza to także droga dojazdowa do stadionu - strach pomyśleć, jak miałaby przebiegać jakakolwiek akcja ratunkowa na zwężonych drogach zważywszy, na to, że kierowcy ustępując pierwszeństwa nie mają prawa łamać przepisów i zjeżdżać na drogi rowerowe (choć na szczęście za ustępowanie karetkom, straży, policji w Polsce nie egzekwuje się kar). Zwężenie podstawowej arterii wybudowanej dla obsługi Pogodna, a obecnie kilku dodatkowych dzielnic jest totalnym nieporozumieniem. Nie wystarczy, że przez wprowadzenie dróg rowerowych w al. Piastów zmniejszono przepustowość skrzyżowania z Krzywoustego i doprowadzono do tego, że pl. Szarych Szeregów obecnie jest na granicy przepustowości? Gdzie są 4 parkingowce, które 3 lata temu obiecano i na których budowę sprzedano kamienicę na Niepodległości? Dlaczego reorganizację ruchu drogowego zaczyna się od utrudniania życia największej grupie użytkowników (brak jakichkolwiek danych o liczbie rowerzystów na ww. ulicach) a nie od rozwiązania problemów najliczniejszej grupy w mieście (jednocześnie uwolnienia chodników przez znalezienie alternatywy do parkowania)?
@George White Jest i mój ulubieniec, naczelny malkontent. A już się martwiłem żeś Pan emigrował.
już oceniałe(a)ś
5
21
@George White gdy jeszcze mamy dodac ze obwodnica nie bedzie wg planu mogla odebrac ruchu z pogodna, robi nam sie naprawde wesola wioska z rowerami
już oceniałe(a)ś
16
2
@George White Bardziej wiarygodne są wyliczenia inżyniera zawodowo zajmującego się projektowaniem i organizacją ruchu niż widzimisię amatora i ignoranta posiadającego jedynie wysokie mniemanie o sobie podbudowane kłamstwami. I człowieka, który nie ma pojęcia o czym pisze. Dojazd do szpitala na Arkońskiej jako warunek dofinansowania? Bzdura! Chodziło o przebudowę linii tramwajowej. Pas rowerowy na Mickiewicza może służyć także jako pas awaryjny dla karetek (które do szpitala nie jeżdżą tylko i wyłączenie ul. Mickiewicza). Tak się dzieje chociażby dziś na Jagiellońskiej, gdzie karetka bez problemu przejeżdża kontrapasem rowerowym wzdłuż kolejki aut. I kolejne kłamstwa o zmniejszeniu przepustowości placu Kościuszki przez pasy rowerowe..... Liczba pasów na wlotach i wylotach ze skrzyżowania jest w końcu taka sama. Brak kontraktu z rzeczywistością się kłania. I tak można w kółko pisać, a nasz pseudoekspert i kłamczuch swoje....
już oceniałe(a)ś
6
12
@andrzej_krasnicki_jr "Bardziej wiarygodne są wyliczenia inżyniera zawodowo zajmującego się projektowaniem i organizacją ruchu niż widzimisię amatora i ignoranta posiadającego jedynie wysokie mniemanie o sobie podbudowane kłamstwami" po pierwsze jesli to prawda dlaczego zabierasz glos w tej dyskusji? bo to wyplute z jadem dossier pasuje do ciebie jak ulal. pod drugie - tego samego inzyniera ktory nie umie zsynchronizowac swiatel prostej drogi z nikad do nikad? tego samego ktory wylaczajac przez siebie zaprojektowana sygnalizacje swietlna na rostockiej udraznia na niej ruch? przeciez to jakas komedia:)))
już oceniałe(a)ś
12
1
@andrzej_krasnicki_jr bip.um.szczecin.pl/umszczecinbip/chapter_11119.asp?soid=6E32628323B8425981E39A18FA0BEB8B wystarczy przeczytać sekcję II. Tak się zastanawiam, czy wożenie tramwajem lub rowerem rannych do szpitala nie jest przypadkiem logiczną konsekwencją wymysłów lobby Kraśnicki-Sochanowski-Duklanowski? Pan Sochanowski udowadniał już na swoich wizualizacjach, że po moście Kłodnym jeździ tramwaj - choć nie ma go w MPZP i poprowadzenie go tam oznaczałoby stworzenie nasypu w poprzek Starego Miasta. On także zaprojektował zwężenie wjazdu Trasą Zamkową do miasta w al. Skrzynkowej (tej, która odebrała pas ruchu, choć na tej ulicy jest droga rowerowa wzdłuż skrzynek elektrycznych). Po drugie, nie istnieje coś takiego, jak "pas awaryjny" wyznakowany na kontrpasie - m.in. dlatego, że kontrpasy są WĘŻSZE niż szerokość karetki. Ale to miło, że zauważyłeś, iż zmiana organizacji ruchu obniżyła BEZPIECZEŃSTWO na ul. Jagiellońskiej, bo zwężenie ulic zawsze prowadzi to tego, że samochody nie mają gdzie zjechać przepuszczając ruch i prowadzi do absurdów jak jazda "na czołówkę" karetki i rowerzysty. Jako osoba, która nigdy nie podała, czy posiada prawo jazdy i która wielokrotnie niepoprawnie interpretowała przepisy Prawa o ruchu drogowym nie powinieneś głosić informacji, które są FAŁSZEM: Zjazd w al. Piastów z placu Kościuszki jest został zwężony do dwóch pasów zarówno w kierunku Pomorzan co w kierunku Głębokiego. Na pl. Szarych Szeregów, na zjeździe w al. Piastów rośnie korek, ponieważ kierowcy zamiast 3 pasów do jazdy Piastów mają do dyspozycji docelowo dwa na wprost i jeden w Jagiellońską. Kluczowy odcinek al. Piastów zwolnił o dobre 10-15 km/h. Najmniejsza stłuczka zweryfikuje fakty.
już oceniałe(a)ś
10
1
@breakingnews Napisałem post - i go nie ma. To ostatnio dość często się zdarza. Ostatnio znikł kilka co bardziej wulgarnych wypowiedzi red. Kraśnickiego po tym, jak zasugerowałem, że należałoby zebrać jego kłamstwa i obraźliwe komentarze kierowane do internautów i jako jeden tekst opublikować w papierowej GW.
już oceniałe(a)ś
9
0
A tutaj red. Kraśnicki sam sobie przeczy: "Nie wiem, jak kandydatka na prezydenta widzi możliwość ruchu samochodów na pasie o szerokości 1,5 metra." Cały tekst: szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,17018673,Auta_na_1_5_metrowym_pasie__Pomysl_kandydatki_na_prezydenta.html#ixzz3JzrBdjgz
już oceniałe(a)ś
4
0
...a jadąc na Północ (albo z Północy) nadal każdy rowerzysta będzie ciągnął za sobą sznur aut na Bogumińskiej. O ile jakiś litościwy kierowca zwolni, a nie będzie spychał rowerzystę w pozapadane studzienki i na krawężnik wysoki na 15cm. Droga jest tam wąska. Dozwolona prędkość 70km/h. Chodnika tam nie ma, podczas gdy wystarczyłoby choćby zrobienie na szerokim jak lotnisko trawniku ścieżki wysypanej tłuczniem. Byłoby lepiej i kierowcom, i pieszym i rowerzystom. No wiem, na tanim rozwiązaniu nie zarobi żaden krewny królika. Ale za to będzie pas na Niedziałkowskiego, gdzie samochody i tak jadą powoli i nie gryzą się z rowerami. Zrobią i pas na Wielkopolskiej, gdzie droga jest szeroka jak autostrada i rowerem jedzie się jak po promenadzie. Brawo! Gratulacje! Naprawdę super. Tylko czy nie lepiej zamiast robić sztukę dla sztuki, zrobić coś, co może komuś uratować życie? Rowerowi aktywiści w Szczecinie już dawno oderwali się od rzeczywistości.
@mrrrwrrr "Chodnika tam nie ma, podczas gdy wystarczyłoby choćby zrobienie na szerokim jak lotnisko trawniku ścieżki wysypanej tłuczniem. Byłoby lepiej i kierowcom, i pieszym i rowerzystom." I kto odpowiadałby za ten tłuczeń przed sądem? Ty? rowerowe-leszno.pl/infrastruktura/infrastruktura-artykuly/769-rowerzysta-wygral-z-zarzadca-sciezki
już oceniałe(a)ś
2
9
@publicspace80 Chłopcze. Mieszanka gliniano-żwirowa to nie tłuczeń. Po tłuczniu w szczecińskich parkach każdego dnia jeżdżą setki rowerzystów i nikt procesów nie wytacza, bo i nie ma o co. Naucz się rozróżniać kruszywo łamane (tłuczeń) od żwiru rzecznego.
już oceniałe(a)ś
11
2
@mrrrwrrr po pierwsze: w parkach jest coś ala HanseGrande. w czasie deszczu robi się z tego błoto. istna przyjemność z jazdy. po drugie: widziałeś stan alejek na odcinku od 3 orłów do Teatru letniego? to jest właśnie tzw. tłuczeń w polskich warunkach, wypłukany przez wodę i kamienie wielkości pięści.. zęby można wybić.. ach zapomniałem.. jeździsz pewnie baryłą zwaną góralem.
już oceniałe(a)ś
3
8
@publicspace80 "ach zapomniałem.. jeździsz pewnie baryłą zwaną góralem" jak oczekiwac po kims szacunku dla pieszych i kierowcow, skoro tworzy podzialy nawet w swojej waskiej grupie? czy urzednicy miejscy nie przechodza rocznych badan psychiatrycznych? jesli nie stan miasta szczecina wiele to tlumaczy
już oceniałe(a)ś
8
1
A co z parkingami dla samochodow wlascicieli mieszkajacych w centrum, oraz muszacymi odwiedzic centrum?
@teodor_jeske_choinski_1 zaparkować samochód możesz w swoim mieszkaniu. A dzięki takim działaniom spadną ceny mieszkań i rowerzyści będą mogli je kupić za pół ceny.
już oceniałe(a)ś
14
5
@teodor_jeske_choinski_1 Takie pytanie można zadać w KAŻDYM MIEŚCIE NA ŚWIECIE. I w każdym z tych miast odpowiedzą, że możliwość parkowania w centrum to bardzo drogi przywilej dla nielicznych.
już oceniałe(a)ś
1
9
@evergreen111 szczecin jako JEDYNE MIASTO NA SWIECIE takiego przywileju nie zamierza dac nawet nielicznym
już oceniałe(a)ś
5
2
"Dzięki zmniejszeniu liczny samochodach na ulicach skorzystają ci, którzy muszą się przemieszczać tym środkiem transportu." Nie rozumiem...
@yanyx to bardzo proste.. wbrew temu, co sie niektorym wydaje, nie wszystkie osoby, ktore obecnie jezdza samochodami, jezdza, bo musza.. niektorzy jeżdżą, bo się boja jechac czyms innym albo z czystego egozimu... im wiecej osob bedzie jezdzic rowerami, tym więcej będzie miejsca dla tych, którzy samochodami jeździć muszą.. to są tak proste przełożenia, że aż dziwne, że niektórzy mogą się temu sprzeciwiać.. Chyba że chcą jeszcze więcej korków i problemów z parkowaniem.. Ja na przykład jeżdżę samochodem, ale nie dlatego, że jakoś specjalnie muszę, tylko, że mam taką możliwość.. i dbają o to poprawiacze przepustowości, co mnie nie bardzo zachęca do częstego męczenia się np. rowerem, choć mógłbym.. takze rozwoj sciezek jest w interesie kazdego, nawet jeśli twierdzi, że jest inaczej..
już oceniałe(a)ś
5
16
@publicspace80 Zgadzam się! Sprzeciwiam się całkowitemu wyrzuceniu samochodów z miast bo to zwyczajnie nierealne, ale teraz mamy przesadę w druga stronę, za PRL-u wybudowano wielkie arterie które tylko zachęcały ludzie do kupna samochodu, a przecież wielu ludzi może bez problemu dojechać do pracy/ szkoły KM ułatwiając dojazd ludziom którzy naprawdę muszą jeździć samochodami (przedstawiciele handlowi, kurierzy) i będą zdrowsi bo a) nie będą musieli denerwować się o to czy znajda miejsce parkingowe oraz b) nie będą musieli przeklinać rowerzystów którzy w końcu robią im przysługę bo przecież każdy z tych rowerzystów mógł pojechać swoim autem i akurat zająć to miejsce na którym oni zaparkowali :)
już oceniałe(a)ś
1
13
@Maciek Zimny no co ty.. przeciez ktos, kto jezdzi rowerem nie moze mieć samochodu.. samochodami jezdzą ci, których stać.. a nie po to kupuje się samochód, by jeździć rowerem..
już oceniałe(a)ś
7
5
@Maciek Zimny za PRL-u wybudowano wielkie arterie które tylko zachęcały ludzie do kupna samochodu Poniosła wyobraźnia w Sobotę.
już oceniałe(a)ś
13
1