Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Panie redaktorze, ąz przetarłem oczy i zacząłem podejrzewać, że ktoś za Pana ten materiał przygotował. Z punktu widzenia osoby mocno zaangażowanej w projekt, ale nie podniecającej się nim ponad miarę musze powiedzieć, że wreszcie ktoś napisał coś rzetelnie. Co prawda w związku z umową o dofinansowanie nazwa SST musi funkcjonować jeszcze przez kilka lat to byłoby chyba dobrze zacząć używać nazwy "linia tramwajowa na Prawobrzeże" Na dodatek jest to I etap. Wszystkie zakładane efekty uda się osiągnąć dopiero w momencie wybudowania linii do Kijewa lub do Płoni. Oczywiście zaraz odezwą się malkontenci i "profesorowie" od przesuwania palet magazynowych, którzy stwierdza, że tramwaj to przeżytek. No cóż jacy specjaliści takie teorie. Na pewno sprawą nie cierpiąca zwłoki jest budowa infrastruktury przesiadkowej i parkingowej na Turkusowej. Tu wyłania się pewien problem związany z bardzo słabym skomunikowaniem np. Osiedla Bukowego ze Słonecznym. Autobus z petli na Bukowym ma tylko jedną możliwą drogę przez Rondo Reagana i ul. Przelotową czyli tak jak jeżdzi dzisiaj A lub 65. To nawet dobrze bo nie trzeba będzie robić rewolucji. Ale to jedyna droga do przyszłej petli dostępna dla autobusu. W razie awarii lub wypadku na tej trasie, nie ma alternatywy. Pozostaje problem mieszkańców osiela przy ul. Akwarelowej, Zielonego Wzgórza, oraz części osiedla Bukowego (Beżowa), a także ul. Mącznej czyli szpitala w Zdrojach. Owszem jeżdzi tam autobus 84, ale nie bardzo jest możliwość skierowania go ul. lnianą do petli tramwajowej. Może trzeba szybko poszukać możliwości budowy drogi np. tylko dla autobusu w okolicach Selgrosa. Osobna sprawa to osiedle Majowe. Mieszkańcy okolic ul. Nałkowskiej mają problem rozwiązany bo w pobliżu jest petla, ale mieszkańcy okolic Reala i Centrum Handlowego Słoneczne już mogą nie odczuć dobrodziejstw kursowania tramwaju. Wreszcie kwestia biletów w tym także opłat za parkowanie. Oczywiście system powinien być komplementarny. Czyli dojeżdżasz do petli i przesiadasz się do tramwaju to jesteś za to nagrodzony. W jaki sposób? Prosty! Elektroniczna karta parkingowa jest jednocześnie sieciówką. Nie ma dylematu czy płacić za tramwaj czy za parking. Płaci się za skomunikowanie. Boję się tylko, że taki prosty pomysł wyzwoli w urzędnikach, a właściwie w radnych chęć podwójnego oskubania: płac za parking i płać za bilet. Niestety myślenie "jak obniżymy ceny biletów to więcej ludzi skorzysta i wyjdzie na jedno" jest u nas obca. Mamy 2 lata do ukończenia budowy linii tramwajowej na Prawobrzeże. To trochę mało czasu na dyskusje. jest go za mało na zaprojektowanie i wybudowanie całego otoczenia pętli na ul. Turkusowej, ale tym bardziej nie stać nas na porażkę projektu przez małą liczbę pasażerów spowodowaną chciwością instytucji zarządzających komunikacją w miescie. Jeżeli do końca roku nie zostanie przedstawiony Radzie Miasta kompletny projekt rozwiązania to w 2015 roku obudzimy się w głębokiej czarnej dziurze. A Komisja Europejska będzie bardzo bacznie przyglądać się efektom projektu, ponieważ na rozwój i modernizację całej sieci tramwajowej w Szczecinie przyznano największa pule pieniędzy unijnych.
@wodni.k >Oczywiście system powinien być komplementarny. Czyli dojeżdżasz do petli i przesiadasz się do >tramwaju to jesteś za to nagrodzony. W jaki sposób? Prosty! Elektroniczna karta parkingowa jest >jednocześnie sieciówką. W Warszawie jest lepsze rozwiązanie, które nie wymaga zmiany taryfy: Bilet miesięczny na komunikację miejską uprawnia do darmowego parkowania na parkingach P&R.
już oceniałe(a)ś
1
0
Nasuwa się takie proste pytanie ! Skoro pętla przy Turkusowej ma praktycznie przejąć ruch z basenu górniczego to po kiego grzyba ładowano pieniądze w tą nieszczęsną kładkę ? Komu to ma służyć ?
Lepiej zapytac po cholere petla przy turkusowej? Przeciez wiekszosc ruchu jest w kierunku miasta a ta petla to juz obrzeza. Nie ma sensu. Lepiej zrobic petle przy park&ride na lotnisku.
już oceniałe(a)ś
2
2
Mitologię SST możemy uznać za wyjaśnioną. Został tylko mit o zakończeniu inwestycji w terminie, bez usterek i w pełni kompletnej. Ale miejscy spece od inwestycji obalili już masę podobnych mitów przy okazji innych budów, że i ten bez wątpienia szybko obalą.
już oceniałe(a)ś
15
5
a co z tym ? www.mmszczecin.pl/461798/2013/10/10/szczecinski-szybki-tramwaj-zastapi-pospiechy-znamy-propozycje-zmian?category=news Czy to prawda, że mają być skasowane autobusy pospieszne? W tym momencie A z bukowego to 20 minut do centrum. W jaki sposób czekanie na busa , podróż z bukowego na pętle, czekanie na transport i jechanie dalej tramwajem ma uprościć podróż, przyspieszyć ją i sprawić przyjemniejszą? Zabierzecie nam bezpośrednie połączenia - gwarantuję więcej aut na drogach bo to jakaś bzdura.
@dobrasekta 20 minut to tylko na plac Rodła i tylko, jak korków nie ma. Tramwajem może zajmie to 25 albo 30 minut, za to nie tylko na plac Rodła, ale i na plac Kościuszki, Turzyn, Gumieńce, Krzekowo, itp. Odsetek ludzi, którym się pogorszy będzie raczej dużo mniejszy niż tych, którym się polepszy. Co pewnie nie zmieni tego, że będą oni najgłośniej krzyczeli że bzdura ;-) Swoją drogą, przesiadki same w sobie nie są złe, o ile kursy są ze sobą skomunikowane i przystanki wspólne. Ja odkąd przeniesiono przesiadkę z Kołłątaja na Niemcewicza, całkiem jestem zadowolony z połączenia liniami 2 i 69 -- zawsze brakowało 2 minut na przesiadkę, a teraz obie stają na wspólnym przystanku. Więc jak się chce, to można te przesiadki zorganizować dobrze, tylko że to dla ZDiTMu najczęściej rzecz nieosiągalna.
już oceniałe(a)ś
0
0
A mnie zastanawia cały czas dlaczego nie pomyślano o takiej pętli na Struga w okolicy dzisiejszego O u t l e t Parku? Była do tego bardzo dobra okazja przy okazji przebudowy Struga, by zrobić wszystko kompleksowo. Turkusowa jest w szczerym polu. Owszem przy Struga też mało kto mieszka. Tylko przy Struga są przynajmniej miejsca pracy i ew. dojazdu do sklepów. Przy Turkusowej nie ma zupełnie nic...
Tylko kto miałby do tych sklepów tramwajem dojechać? Mieszkańcy lewobrzeża? Bez sensu. Te sklepy są dla mieszkańców prawego brzegu. Poza tym nie ma tam miejsca na węzeł przesiadkowy. A jest przy Turkusowej i docelowo także w Kijewie.
już oceniałe(a)ś
0
0
Może czas przestać używać tej nazwy bo jak niczym się nie będzie różnił to i mieszkańcy nie bądą za kilka lat mowic, że idą na szybki tramwaj tylko, po prostu, na tramwaj. "Nowa linia" to nazwa bez czarowania.
już oceniałe(a)ś
3
0
Czy petla na turkusowej ma sens? Nie lepiej zrobic petle przy lotnisku w dabiu, skoro tam bedzie park&ride i tam bedzie miejsce i dla przyjezdzajacych do miasta i mieszkancow prawobrzeza by zostawiali auta? To powinien byc glowny wezel przesiadkowy. I ci jadacy na prawobrzeze i jadacy na lewobrzeze mogliby wykorzystac w jednym miejscu infrastrukture postojowa i transportowa. Basen gorniczy nie moze pelnic takiej roli ale juz lotnisko moze. Przystanki na turkusowej jak najbardziej ale robienie z niej glownego punktu przesiadek bedzie wiekszym problemem niz zyskiem.
Jeszcze jedno. Jakim sensem dla mieszkancow podjuch czy dabia bedzie petla na turkusowej?
już oceniałe(a)ś
3
0
@zed.1 > Nie lepiej zrobic petle przy lotnisku w dabiu, skoro tam bedzie park&ride i tam bedzie miejsce i dla > przyjezdzajacych do miasta i mieszkancow prawobrzeza by zostawiali auta? Nie wszyscy mieszkańcy prawobrzeża mają auta. Na pieszo tam nie dojdziesz, a rowerem nie jest najwygodniej.
już oceniałe(a)ś
0
0
no właśnie tylko co z nami...? mieszkańcami z bukowego np. ul Akwarelowa - czy mamy dojechać do centrum? może na tej "cudownej" pętli turkusowej będą stać rowy miejskie i resztę trasy mamy pokonać rowerem?! A ludzie wybierający się do szpitala w zdrojach to jak....spacerkiem?! gratulacje
@kebeno100 Rower miejski też pewnie kiedyś będzie. Dla chętnych. A dla pozostałych autobusy dowożące na pętlę z różnych zakątków prawobrzeża. Z wyjątkiem Dąbia i okolic. Dla tych rejonów głównym węzłem przesiadkowym pozostanie Basen Górniczy.
już oceniałe(a)ś
0
0