10 mitów o Szczecińskim Szybkim Tramwaju. Jaki będzie? [ZDJĘCIA]

Andrzej Kraśnicki jr
11.10.2013 20:56
Budowa SST

Budowa SST (Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Wyborcza.pl)

Wcale nie będzie szybki, autobusy pospieszne są lepsze, pętla w Zdrojach będzie w polu... Przy okazji dyskusji o szczecińskiej komunikacji miejskiej pod adresem budowanej właśnie linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju pada wiele nieprzychylnych komentarzy. Można je streścić krótko: ta inwestycja jest bez sensu. To efekt wielu mitów, które zdążyły powstać wokół tej inwestycji. Dziś rozprawiamy się z dziesięcioma najczęściej spotykanymi. A do tego garść najnowszych zdjęć z placu budowy. Linia ma być gotowa wiosną 2015 roku i z pewnością diametralnie zmieni komunikację między prawobrzeżem i lewobrzeżem.

Wszystkie zdjęcia
  • Mit 1 - Co to za szybki tramwaj, który będzie jechał tak jak inne tramwaje?
  • Mit 2 - Będą bezsensowne przesiadki do zwykłych tramwajów na Basenie Górniczym
  • Mit 3 - Tramwaj będzie bez sensu zatrzymywał się na przystankach wzdłuż ul. Gdańskiej
  • Mit 4 - Na SST miały jeździć specjalne tramwaje, a pojedzie stara tatra z Berlina
  • Mit 5 - Pętla SST na prawobrzeżu będzie w polu, z tramwaju skorzystają tylko okoliczni mieszkańcy
  • Mit 6 - Przystanek przy lotnisku Dąbie to strata pieniędzy i zbędny postój
  • Mit 7 - Tramwaj będzie dalej bujał się na krzywych torach wzdłuż ul. Gdańskiej
  • Mit 8 - Tramwaje są zawodne, popsuje się jeden i cała komunikacja z prawobrzeżem padnie
  • Autobusy pospieszne są lepsze, bo z os. Bukowego można bez przesiadki dojechać np. na plac Rodła
  • Autobus pospieszny byłby szybszy od SST