Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Napiszę bajkę: wiele tam temu w Belgii budowa była obsługiwana przez małe ciężarówki. Dlaczego ? Na ulicę był zakaz wjazdu powyżej 4,5 czy 6 ton. I nie rozwalili wąskiej ulicy z granitu. Można ?
    już oceniałe(a)ś
    13
    0
    Te wielkie dostawczaki krążące po centrum i przy okazji dewastujący infrastrukturę to jeden z polskich - tu szczecińskich - anachronizmów. W takim na przykład Berlinie ulice o ruchu uspokojonym gdzie infra jest szczególnie zadbana i kosztowna dostawy robią po prostu rowery z przyczepami ewentualnie skutery. Pora by i u nas skonczyła się "dostawa" do tej czy innej knajpy ciężarówą łamiącą wszystko po drodze łącznie z przepisami.
    @orombello
    Nie do końca tak jest. O ile w Berlinie faktycznie można zaobserwować sporo rowerów cargo to większość dostaw realizowana jest jednak tradycyjnymi dostawczakami. Tylko tam nie rozjeżdżają chodników a po prostu stają na ulicy. Standardem na większości dwupasmowych ulic jest jazda slalomem bo co chwila na prawym pasie ruchy zaparkowany jest samochód dostawczy.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    @sajkor
    To prawda. Nikt nie wezwie policji za to ze staniesz na awaryjnych i rozładowujesz dostawczaka. To jest normalny widok i nie tylko w Berlinie czy Londynie. Do tego wózeczki na które ładuje się towar i od auta ciągnie się do sklepu czy knajpy. Te wózki potrafią być tak sprawnie zapakowane ze w pionie są dużo wieksze od człowieka je ciągnącego. Da się. U nas lepiej rozjechać chodnik i trawnik niż ?zablokować? na 10 minut pas.
    już oceniałe(a)ś
    10
    0
    @orombello
    chyba nie byłeś nigdy w Berlinie. Przepraszam na pewno nie byłeś. I nie prowadziłeś tam żadnej działalności.
    już oceniałe(a)ś
    1
    6
    @myszolow
    ciekaw jestem jak można zablokować nową Wojska Polskiego na 10 minut ? Z jednym pasem którego nie można ominąć.
    A tak na marginesie pracowałeś kiedyś jako kurier? Albo w ogóle fizycznie? Spróbuj i wówczas się wypowiadaj na temat "co się da"
    już oceniałe(a)ś
    4
    4
    Będzie ładnie dopóki pierwszy dostawczak cieknący olejem nie wjedzie na chodnik.
    @Tytka
    A będą musiały wjeżdżać przy pojedynczych pasach ruchu i parkingach na środku jezdni, inaczej się nie da. Tak wymyślili geniusze w magistracie, a geniusz naczelny zatwierdził.
    już oceniałe(a)ś
    9
    3
    @hubba_hubba
    To może sprawdzić w takim wypadku kto napaskudził i obciążyć kosztami. Plus mandat za jazdę niesprawnym pojazdem.

    W ogóle co to za jakaś polska koncepcja żeby dostawczaki rozjeżdżały chodniki (bo nwm z czego by trzeba je robić żeby było inaczej). Zakładasz działalność typu sklep/restauracja etc.. musisz mieć miejsce na dostawy. Oczywiście tutaj też rola miasta by o takiej przestrzeni pomyśleć. Ale bezhołowie w tej kwestii pod egidą januszy biznesu za przyzwoleniem policji i straży miejskiej to typowe polnische wirtschaft. To jest tak daleko posunięte że raz na czas jest news że gdzieś w PL auto wjechało w fontannę bo kierowca sobie drogę skracał. A wiadomo kto drogę skraca
    już oceniałe(a)ś
    9
    1
    @hubba_hubba
    Ja na Krzywoustego widziałem takich co wjeżdżali po pasach.
    A na Google Maps można zobaczyć dwa osobowe które na chodnik wjechały używając wjazdu do bram.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @Tytka
    Ano wjeżdżają, i to trzeba tępić. Ale tutaj będą musieli albo wjeżdżać z dostawą na chodniki, albo totalnie blokować ruch na czas dostawy, albo nosić towar z parkingu na środku przez ruchliwą jezdnię do sklepów (o ile znajdą wolne miejsce parkingowe), bo to jest wpisane w koncepcję tej bezsensownej przebudowy. Tak samo jak korki po każdej drobnej stłuczce, awarii auta, postoju karetki, pracy śmieciarki itp., itd.
    już oceniałe(a)ś
    6
    3
    @Tytka
    i dopóki pierwszy samochód nie spróbuje zaparkować w bezsensowym parkingu na środku, blokując cały ruch ulicy od początku do jej końca.
    już oceniałe(a)ś
    5
    5
    @Damian Wójcik
    pytanko? Prowadzisz jakiś własny biznes? Założyłeś własną knajpę? Dogadałeś się z urzędasami? Opisz własne doświadczenia.
    już oceniałe(a)ś
    1
    4
    @hubba_hubba
    I przez to ulica całkowicie umrze. Tak jak Krzywoustego.
    już oceniałe(a)ś
    4
    2
    @zed.1
    Najbardziej reprezentacyjna handlowa ulica Berlina czyli Kurfürstendamm, też ma parking na pasie rozdzielającym jezdnie... jakoś problemu tam nie ma i parkuje się albo w bocznych uliczkach albo w parkingowcach (jak choćby ContiPark czy VinciPark)... tylko to takie polaczkowate wjechać autem pod samą kasę w sklepie...
    już oceniałe(a)ś
    3
    2