Samorząd województwa jest poirytowany brakiem odpowiedzi na kolejne pisma w sprawie niezbędnych dla lotniska w Goleniowie inwestycji, które kierowane są do największego z udziałowców podszczecińskiego lotniska Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze.

Pisma były wysyłane trzykrotnie (31 sierpnia 2018 r., 11 marca 2019 r. i 24 kwietnia 2019 r.). „Kurczy się czas na realizację niezbędnego zakresu inwestycji, a odsuwanie podjęcia decyzji i realizacji poszczególnych zadań może bardzo negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie lotniska” – czytamy w ostatnim z nich.

Do chwili obecnej brak jakiejkolwiek reakcji ze strony PPL.

Co pilnie trzeba zrobić na lotnisku w Goleniowie

Starania o to, by na lotnisku zrealizować kolejne inwestycje poprawiające bezpieczeństwo i zwiększające możliwości rozwoju, trwają od trzech lat. Jak dotąd – bezskutecznie. 

Żeby Port Lotniczy Szczecin-Goleniów mógł dalej sprawne działać, trzeba rozbudować istniejący, zdecydowanie zbyt ciasny terminal do obsługi pasażerów oraz wymienić – ze względu na zużycie – system świetlnych pomocy nawigacyjnych, co podniesie jednocześnie możliwości obsługowe, gdyż w planach jest uruchomienie systemu CAT II.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej