W uroczystości podpisania umowy między Instytutem Nafty i Gazu - Państwowym Instytutem Badawczym (instytucja nadzorcza) a Polskim LNG (właściciel i operator terminala) w sprawie wykorzystania unijnego dofinansowania projektu, który formalnie nazywa się "Rozbudowa Funkcjonalności Terminala LNG w Świnoujściu", wzięli też udział m.in. premier Mateusz Morawiecki, minister energii Krzysztof Tchórzewski, minister inwestycji Jerzy Kwieciński i szef MSWiA Joachim Brudziński (poseł z woj. zachodniopomorskiego).

Co ma zmienić się w Terminalu LNG w Świnoujściu

Rozbudowa świnoujskiego terminala kosztować będzie łącznie 823 mln zł, z czego 553 mln zł to fundusze europejskie przyznane na to przedsięwzięcie z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach rozbudowy wybudowane zostaną:

  • dodatkowe instalacje regazyfikacyjne – (planowe zakończenie tej części inwestycji w 2021 r.);
  • trzeci zbiornik LNG o pojemności 180 tys. m sześc. (planowe zakończenie inwestycji w 2023 r.);
  • instalacja przeładunkowa LNG z kolejową bocznicą (planowe zakończenie inwestycji w 2023 r.);
  • dodatkowe nabrzeże dla statków (planowe zakończenie inwestycji w 2023 r.).
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej