Tak wynika z projektu zmian w budżecie miasta, który dostaną radni na najbliższej sesji rady miasta. Budżet na zbudowanie od podstaw torów na ulicy Mickiewicza od wiaduktu kolejowego do ul. Brzozowskiego został zwiększony o prawie 11 mln do kwoty 34,4 mln zł. W objaśnieniach do zmian napisane zostało wprost, że chodzi o „Zwiększenie do wysokości najkorzystniejszej oferty na przebudowę torowiska w ciągu ul. Mickiewicza” kosztem przebudowy torowiska na placu Szarych Szeregów oraz budowy podstacji prostownikowej na ul. Chmielewskiego (podstacja ma znaczenie m.in. dla przepustowości linii tramwajowej).

Będzie można rozstrzygnąć przetarg

Zwiększenie budżetu oznacza więc, że miasto będzie mogło rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę na modernizację torów wzdłuż ul. Mickiewicza. Warto jednak zwrócić uwagę, że budżet przekracza najtańszą ofertę złożoną przez hiszpańską spółkę Balzola, która zaoferowała wykonanie prac za 28,5 mln zł. Wszystko wskazuje, że wybrana zostanie zatem oferta firmy ZUE za 35 mln zł (brakujące pół miliona może pochodzić z innych źródeł). To by oznaczało, że miasto nie chce ryzykować podpisania kontaktu z firmą tanią, ale ryzykowną. Balzola została bowiem w ubiegłym roku wyrzucona z placu budowy linii tramwajowej we Wrocławiu z powodu gigantycznych opóźnień. ZUE to bardziej wiarygodny partner. Firma modernizowała już tory wzdłuż ulicy Mickiewicza (przy okazji przebudowy skrzyżowania ulic Mickiewicza, Wernyhory, Żołnierskiej i Reduty Ordona).

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej