To oznacza, że charakterystyczna, betonowa konstrukcja jest już chroniona i nie można jej wyburzyć. Wszczęcie postępowania oznacza bowiem, że „zabrania się prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i podejmowania innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu zabytku”. To istotne w świetle przygotowań do modernizacji linii kolejowej Szczecin-Police w związku z tworzeniem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Był apel

Postępowanie wszczęte przez zachodniopomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków dotyczy wiaty oraz schodów, które łączą peron z wiaduktem w ciągu ulicy Mickiewicza, który prowadzi nad torami.

Decyzja, by betonowa wiata została zabytkiem, to efekt apelu szczecińskich architektów, który pojawił się latem 2018 roku. Na blogu „Architektura w Szczecinie/Architecture in Szczecin” zwracano uwagę na to, że:

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej